آغاز به کار شاخه محیط زیست

۰۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۵ کد : ۲۰ مواضع و بیانیه‌ها

شاخه محیط زیست این حزب آغاز به کار کرد بنابر این گزارش بیانیه آغاز به کار شاخه محیط زیست حزب ندای ایرانیان در ذیل آمده است:

حزب در قامت یک نهاد مدنی و جامعه محور وظیفه دارد فضای خالی میان دولت و ملت را پر کند و با تلاش برای اصلاح ساختارها، وضعیت موجود را به سمت وضعیت مطلوب پیش ببرد. در راستای پیشروی به سمت وضعیت مطلوب باید بسترهای مورد نیاز توسعه در جامعه فراهم شود. در این راستا باید توجه داشت روند توسعه و میزان بهره‌گیری از منابع طبیعی و زیستی کشور به‌گونه‌ای باشد که: نسل‌های آینده نیز از آن بهره‌مند و برخوردار شوند و زندگی سالم ایرانیان را تهدید نکند.
توسعه و بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی نیز مگر در محیطِ زیستی سالم و پویا مهیا نمی‌شود. هر قدر جامعه شرایط مطلوب اقتصادی و سیاسی داشته باشد اما محیط زیستش مطلوب نباشد در واقع امکان حیات خود را سلب می‌کند. امروز محیط زیست کره زمین و به طور خاص ایران شرایط بحرانی را تجربه می‌کند. شرایطی که بیش از همیشه نیازمند رویکردی به روز و متعامل با سازمان‌های مردم نهاد و دولت‌ها در عرصه بین‌المللی است.
آن چنان که در سیاست خارجی با تحریم غرب دست و پنجه نرم می‌کنیم در محیط زیست نیز با گسترش بیابان، ریزگردها و جنگل زدایی رو به رو هستیم. بحران‌هایی که هر کدام به تنهایی می‌تواند یک ملت را تا مرز نابودی پیش ببرد. این بحران‌ها اکنون با یک دوره سی ساله خشکسالی و بحران آبی هم‌راه شده است. بحران کمبود آب که مسئله تازه‌ای نیست و مدت‌ها در حرف و جدل به آن پرداخته شده است. بحرانی که ما را با کاهش منابع آب زیر زمینی و سدهای خالی مواجه کرده اگر در سیاست خارجی و داخلی گفت و گو و دیپلماسی مصداق عملگرایی و بهبود باشد در حوزه محیط زیست، کنش‌های عملی متکی بر برنامه است که نتیجه‌زا خواهد بود.
امروز مسئله محیط زیست در قامت یک مسئله، و شاید بحران، ملی اهمیت دارد. وظیفه تمام تشکل‌ها و نهادهای مدنی از جمله احزاب این است که حفاظت محیط زیست را به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و کنش‌های اجتماعی خود قرار دهند. حزب ندای ایرانیا با استناد به مرامنامه و سیاست‌های کلان حزب ما صیانت از محیط‌زیست و میراث طبیعی کشور را به‌عنوان یک اصل خدشه‌ناپذیر در هر برنامه توسعه دانسته وعملِ خردمحور، تشکیلاتی و منسجم برای حفظ محیط زیست را وظیفه و رسالت خود می‌داند. در جهت تحقق سیاست‌ها و مرامنامه حزب و محافظت از محیط‌زیست و میراث طبیعی کشور شاخه محیط زیست حزب ندای ایرانیان آغاز رسمی فعالیت های خود را اعلام می‌دارد.