"بیانیه شعبه تهران حزب ندای ایرانیان در خصوص همزمانی افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا و تشدید آلودگی هوای تهران "

۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۷ کد : ۳۷۹ اخبار مهم مواضع و بیانیه‌ها
این روزها زندگی روزمره ی شهروندان تهرانی با عبارتهای ناخوشایندی چون "وضعیت قرمز بیماری کرونا" و "وضعیت هشدار آلودگی هوا" همراه گردیده و حق داشتن زندگی سالم به عنوان یکی از حقوق اولیه هر شهروند، به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل گشته است و مردم علاوه بر نگرانیهای معیشتی و اقتصادی، باید نگران جان خود و فرزندان و سالمندان و عزیزان خود نیز باشند و در این بین نقش دستگاههای دولتی و اجرایی در امر مدیریت و کنترل بیماریها و آلودگی هوا، نامشخص و مبهم است تا آنجاییکه چندین دستگاه مسئول از شهرداری تا استانداری ، سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت، مساله آلودگی هوا و بیماری را بین خود پاس کاری میکنند در حالیکه امنیت جانی شهروندان، هر روز بیشتر از قبل، دستخوش تهدید واقع میگردد.
"بیانیه شعبه تهران حزب ندای ایرانیان در خصوص همزمانی افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا و تشدید آلودگی هوای تهران "

اکنون در آستانه شروع فصول سرد سال و تشدید آلودگی هوا با پدیده وارونگی و آمار بسیار نگران کننده مبتلایان و مرگهای ناشی از بیماری کووید ۱۹، شعبه تهران حزب ندای ایرانیان بر خود لازم میداند به عنوان زبان گویای بخشی از شهروندان تهرانی، لزوم اجرای مفاد قانون هوای پاک که در سال ۱۳۹۶ از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شد را به نهادهای مسوول من جمله سازمان حفاظت از محیط زیست، متذکر و یادآور گردد.

همچنین این حزب راهکار فوری و اثر گذار برای برون رفت از معضل آلودگی هوا را بازرسی مستمر سوخت استاندارد نیروگاههای تهران، پایش میزان آلاینده های مراکز صنعتی، نظارت بر تجهیزات کنترل آلودگی هوا در مراکز زباله سوزی و صدور دستور اصلاحی و یا تعطیلی آنها میداند. همچنین در برنامه های میان مدت نیز توسعه حمل و نقل پاک در سطح شهر را ضروری میبیند.
لذا با توجه به اینکه همزمانی دو معضل بهداشتی و بحرانی اخیر (کرونا و آلودگی هوا) موجب کاهش سطح ایمنی شهروندان و افزایش خطر ابتلا به بیماری های ریوی و در راس آن بیماری کرونا خواهد شد، ضروریست پروتکل های سخت گیرانه تری توسط وزارت بهداشت تدوین و جهت عملیاتی نمودن به دستگاههای مسئول ابلاغ گردد.
حزب ندای ایرانیان به صورت جدی در جایی که بحث جان شهروندان مطرح است، موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری نموده و مراتب را به اطلاع مردم خواهد رساند.
در پایان از سازمان محیط زیست دعوت میکنیم با بهره گیری از نظرات نخبگان خارج از گردونه تصمیم گیری و تصمیم سازی و ساختار پیچیده اداری دولتی، نسبت به چاره جویی فوری برای اجرای مفاد قانون هوای پاک اقدام نمایند.

کلید واژه ها: کرونا شعبه تهران حزب ندای ایرانیان آلودگی هوا محیط زیست بیانیه حزب ندای ایرانیان