شهاب طباطبایی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان

فرصت آزمون و خطا نداریم

۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۴ کد : ۴۴۳ اخبار مهم
فکر می‌کنم شما برای حل مسائل اساسی کشور تردید ندارید که اگر ذره‌ای شک داشتم چه نیاز به این نوشته بود. لطفا بر سر حرف خود باشید، این جمله را که «فرصتی برای آزمون و خطا نمانده» جدی بگیرید. آقای رئیس‌جمهور! یکی از آن آزمون و خطاها، معلق‌نگه‌داشتن مردم میان بیم و امید است، بلاتکلیفی و انتظار. می‌دانید انتظار از مرگ هم بدتر است، اگر در حوزه‌ای قرار نیست پیشرفت یا ثباتی داشته باشیم، صریح و صادقانه بگویید و موکول به وعده موهوم نکنید، این راهی است که رفته شده، آزمودن دوباره‌اش تنها بیهوده نیست، نگرانی مردمی را که می‌خواهید حالشان را خوب کنید بیش از پیش برمی‌انگیزاند. راهِ‌ نگه‌داشتن مردم در بیم و امید تقریبا همه ظرفیت‌هایش سوخته است.
فرصت آزمون و خطا نداریم

«فرصت آزمون و خطا نداریم، حال مردم بد است، کمک کنیم حالشان خوب شود». اینها دو جمله‌ای است که جناب‌عالی در دیدار جمعی از مدیران رسانه‌ها چند روز قبل از انتخابات گفتید. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً دستور بدهید آن جمله اول را نه با آب طلا و روی تابلو که روی پیشانی وزرا و مدیران جدید کشور با سوزن حک کنند که هر وقت فراموشی گرفتند یادِ درد سوزناک روی پیشانی‌شان بابت همین چهار کلمه بیفتند، شاید وسیله‌ای شود تا درد و رنج مردمی که بابت آزمون و خطاهای همه این سال‌ها به این روز افتاده‌اند جلوی چشمشان بیاید. پینه مهر روی پیشانی‌شان که اثری برای مردم نداشت، بلکه این یکی افاقه کند. فکر می‌کنم شما برای حل مسائل اساسی کشور تردید ندارید که اگر ذره‌ای شک داشتم چه نیاز به این نوشته بود. لطفاً بر سر حرف خود باشید، این جمله را که «فرصتی برای آزمون و خطا نمانده» جدی بگیرید. آقای رئیس‌جمهور! یکی از آن آزمون و خطاها، معلق‌نگه‌داشتن مردم میان بیم و امید است، بلاتکلیفی و انتظار. می‌دانید انتظار از مرگ هم بدتر است، اگر در حوزه‌ای قرار نیست پیشرفت یا ثباتی داشته باشیم، صریح و صادقانه بگویید و موکول به وعده موهوم نکنید، این راهی است که رفته شده، آزمودن دوباره‌اش تنها بیهوده نیست، نگرانی مردمی را که می‌خواهید حالشان را خوب کنید بیش از پیش برمی‌انگیزاند. راهِ نگه‌داشتن مردم در بیم و امید تقریباً همه ظرفیت‌هایش سوخته است. اگر به خطا‌بودنِ چشم‌بستن بر سرمایه‌گذاری خارجی و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا رسیده‌اید، دوباره آزمایش نکنید، به قول خودتان فرصتی نیست. یک بار برای همیشه موضوع تعامل با دنیا را با حفظ حکمت، عزت و مصلحت نه با شعار و حرف، عملی کنید. اصرار برای خودکفایی در همه‌چیز آزموده‌ای است که خطایش بیش از فوایدش معلوم شده، لطفاً دوباره امتحان نکنید. آزمون و خطا نتیجه‌اش می‌شود همین اتفاقی که با تلاش برای خودکفایی در ساخت واکسن بر سر مردم آمد. آنچه این روزها درباره مصونیت فضای مجازی مطرح شده همان نسخه به‌روز‌شده محدودیت ویدئو و ماهواره است، یعنی آزمودنِ خطایی که فقط هزینه تحمیل کرد بی‌آنکه حال مردم را خوب کند. لطفاً تلاش کنید هرآنچه سرک‌کشیدن در زندگی خصوصی مردم و تلاش برای به بهشت بردنشان است تکرار نشود.

از آنها که می‌خو‌اهند مردم را به زور به بهشت ببرند بخواهید تا در همین‌جا زندگی را برای مردم جهنم نکنند. این بهشت‌بردن آدم‌ها هم سال‌ها آزموده شده، نتیجه‌اش پیش‌رویتان است، مردم هم دیگر بهشت نسیه قبول نمی‌کنند. آقای رئیس‌جمهور! به‌کارگیری سالمندانی که به جای ایجاد چشم‌انداز، دست‌انداز بر سر راه مردم تولید می‌کنند و بی‌انگیزگی‌شان را مثل ویروس سرایت می‌دهند هم به اندازه کافی آزموده شده و تکرارش خطاست. به‌کارگیری آدم‌های تکراری که دیگر اسم و رسمشان هم دهن پرکن نیست، چه رسد به اینکه گره‌بازکن باشند. جوان‌ترهای عاقل را بیشتر ببینید، هم انگیزه دارند و هم با دنیای جدید آشناتر هستند. لطفاً حال مردم را خوب کنید، نجابت و شرافت مردم را به پای فراموشکاری‌شان نگذارید، آزمون و خطاها جزئی از زندگی‌شان شده، فراموش نمی‌کنند اما همچنان امیدوارانه صبوری می‌کنند، صبوری‌شان را با تکرارنکردنِ خطاهای آزموده جبران کنید لطفاً.

 

کلید واژه ها: شهاب طباطبایی سید ابراهیم رئیسی