محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت

بیماران کرونایی مازنداران به دلیل نبود تخت آواره شهرهای دیگر شده اند

۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۹ کد : ۴۴۴ اخبار مهم
متاسفانه استان های شمالی همچون مازندران به میزان مرگ و میر کرونا نسبت به جمعیت کشور رتبه اول را دارد و این مورد در خصوص ابتلای افراد جدید نیز صدق می کند.
بیماران کرونایی مازنداران به دلیل نبود تخت آواره شهرهای دیگر شده اند

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت گفته در یکی دو روز گذشته آمار فوتی های ناشی از کرونا به مرز ۶۰۰ نفر رسیده است و آمار افراد مبتلای جدید نیز از مرز ۴۰ هزار نفر گذشته که در طول ۱۸ ماه گذشته بی سابقه بوده است.

وی همچنین درباره وضعیت کرونایی استان های شمالی کشور نیز افزود: متاسفانه استان های شمالی همچون مازندران به میزان مرگ و میر کرونا نسبت به جمعیت کشور رتبه اول را دارد و این مورد در خصوص ابتلای افراد جدید نیز صدق می کند.

وی گفت: تعداد بیماران در مازندران به حدی افزایش یافته که حتی اختصاص تخت های تخصصی نیز پاسخگوی بیماران نیست و بیماران همچنان در بخش های اورژانس سردرگم هستند و بعضاً آواره شهرهای دیگر شده اند.

وی افزود: انجام واکسیناسیون، پیگیری طرح شهید سلیمانی، تجهیز بیمارستان ها، ایجاد تخت های جدید و استفاده از تجربیات بین المللی همگی از برنامه های بلندمدت و میان مدت است که باید به آنها پرداخت اما برنامه کوتاه مدت این است که تمام دستگاه ها با جدیت وارد کار شوند، وزارتخانه های صمت، کار و تعاون، کشور و نیروی انتظامی با جدیت بیشتر وارد عرصه شوند.

بندپی اضافه کرد: همچنین از وزارت کشور و فرمانده نیروی انتظامی می خواهم با ممنوعیت تردد بین شهری و درون شهری به داد خانواده ها و کادر درمان برسند و سفر به استان های شمالی را ممنوع کنند بنابراین باید طرحی نو درانداخت در غیر این صورت هر روز شاهد پر پر شدن بیشتر مردم بی گناه هستیم که گناهی نابخشودنی محسوب می شود.

کلید واژه ها: محمدعلی محسنی بندپی