علیرضاسحرخیز درگفت وگو با پایگاه خبری ندای ایرانیان:

احزاب در رسانه های داخلی فضای گفتمان ایجاد کنند

۱۱ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۲ کد : ۴۹۳ اخبار مهم مقالات و یادداشت ها
سحرخیز عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان گفت:احزابی که در چارچوب نظام تعریف می شوند باید تلاش شان بر کاهش فاصله ها باشد و با تذکر و یادآوری مسائل، فضای گفت وگو را ایجاد کنند.
احزاب در رسانه های داخلی فضای گفتمان ایجاد کنند
ندای ایرانیان: علیرضا سحرخیز فومنی تحلیلگر مسائل سیاسی وعضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه به نظر می رسد اهداف و برنامه ها برای اجرای سیاست های اقتصادی در دولت رئیسی به سرانجام نرسید، گفت: از سال ۹۲ تا ۹۶ سیاست های کلان و خاصه اقتصادی به اجرای برجام معطوف شد و البته در این مدت اعمال این سیاست دستاوردهایی هم به همراه داشت اما برخی که از سال ۹۶ تصمیم گرفتند رئیس جمهور مستقر را به زمین بزنند و اتفاقاً چهارسال عرصه را بر او تمام و‌کمال تنگ نیز کردند، فضای کلی و حتماً سیاست های اقتصادی از سال ۹۶ به بعد را هم رقم زدند.به همین دلیل می توان گفت که دلیل وریشه اصلی شرایط فعلی ایران مشکلات اقتصادی و معیشتی بوده اما اکنون و در برهه حاضر دیگر نمی توان گفت که این دلایل صرفاً محدود به مسائل اقتصادی باشد!
 
وی ادامه داد: دولت باید بداند که در چه نقطه ای از تاریخ ایستاده و متوجه مطالبات، گفتمان و اظهارات طرف مقابل خود شود. باید فضای سیاه و سفید را کنارگذاشت و به شکل نسبی پذیرفت که در برخی از مسائل و حوزه ها دچار اشکال هستیم.همین مسئله خود منجر به ایجاد فضای گفتمان می شود. در این صورت اصلاح پذیری در بسیاری از فضاها تشدید پیدا می کند و آنجاست که می توانیم امیدوارباشیم آینده بهتری رقم می خورد.
 
عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان همچنین در پاسخ به این سوال که احزاب دربهبود شرایط چه کار می توان انجام دهند، گفت: نخست اینکه فکر می کنم درفقره هواپیمای اوکراینی که احساسات عمومی را جریحه دار کرد عذرخواهی سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه آب سردی بر پیکر آتش هر گونه اعتراض و اغتشاش درجامعه ایران بود. اما در رابطه با مهسا امینی دریغ از یک عذرخواهی و پوزش ساده که همین مسئله خود می توانست موضوع را در نطفه جمع کند.
 
سحرخیز ادامه داد: به نظر می رسد که فعلاً برای احزاب محلی از اعراب قائل نیستند. درواقع حاکمیت آن را به رسمیت نمی شناسد برای محملی هم که به رسمیت نشناسد عملاً نمی توان جایگاهی هم قائل بود. متقابلاً احزاب هم مدتهاست از رفتار حزبی و ساختارمند عبور کرده اند. اما به هر روی، در این بزنگاه؛ احزابی که در درون چارچوب نظام تعریف می شوند باید تلاش شان بر کاهش فاصله ها باشد و با تذکر و یادآوری مسائل، فضای گفت وگو را ایجاد کنند. شاید بتوان؛ درهمین رسانه های داخلی می توان فضای گفتمان و وحدت ایجاد کرد.

کلید واژه ها: ندای ایرانیان علیرضاسحرخیز