محمد کیهانی در گفت و گو با ندای ایرانیان:

فاصله شعار تا عمل در دولت رئیسی محسوس است / باید به دولت فرصت داد

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۰۰:۰۶ کد : ۴۹۶ اخبار مهم مقالات و یادداشت ها
محمد کیهانی گفت:عدم موفقیت دولت سیزدهم به نوع دیدگاه رئیس دولت نسبت به مدیریت کشور باز می گردد.
فاصله شعار تا عمل در دولت رئیسی محسوس است / باید به دولت فرصت داد

 

 

ندای ایرانیان: محمد کیهانی تحلیلگر مسائل سیاسی و عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان درباره عملکرد دولت در یکسال و نیم اخیر با توجه به وعده های ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوریبه پایگاه خبری ندای ایرانیان گفت: عدم موفقیت دولت رئیسی چندعلت دارد یا او می خواست در انتخابات به هر طریقی رای بیاورد به همین دلیل هم شعارهایی در حوزه های مختلف مطرح کرد که پیرو آن مطالبات مردم را محقق کند یا اینکه به راستی او نسبت به فضای بین الملل و وضعیت برجام واقف نبود وشعارهایی در حوزه معیشت، کاهش تورم و رفع بیکاری و … مطرح کرد. در حالی که بسیاری از مسائل کشور با برجام گره خورده است.

وی ادامه داد: یا رئیس جمهور از مشکلات کشور مطلع نبود و چنین شعارهایی در انتخابات مطرح کرد یا برعکس می دانست اما به هر طریقی می خواست رای بیاورد. به هر روی فاصله عملکرد یکسال و نیمه دولت رئیسی با شعارهایش بسیا زیاد است اگرچه درانتخابات های گذشته هم شعارهایی که توسط روسای جمهور قبل از ورود به پاستور داده می شد تاعمل فاصله داشت اما فاصله شعار تا عمل در دولت رئیسی محسوس تر است. چراکه به نظر او کار را بسیار ساده دیده که تا به امروز نتوانست به هیچیک از وعده هایش جامع عمل بپوشاند.

عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان با بیان اینکه البته عدم موفقیت دولت سیزدهم به نوع دیدگاه رئیس دولت نسبت به مدیریت کشور باز می گردد، گفت: به نظررئیسی تصورش بر این بود که دولت و به طور کل قوه مجریه به دو قوه دیگر نزدیک است. او گمانش بر این بود که با توجه به نزدیکی دولت با دو قوه مقننه و قضائیه و همچنین با صدور دستورات و بخشنامه های خاص می توان اوضاع کشور را ساماندهی کرد در حالی که چنین نبود.

وی افزود: به رغم اینکه دولت تا به امروز عملکرد موفقی نداشته است معتقدم بازهم باید به دولت فرصت داد. زیرا تغییرات چیزی نیست به همین سادگی حاصل شود به همین دلیل برای تغییر نباید بر روی دولت فشار آورد. اگر دولت را به عنوان یک زمین فوتبال در نظر بگیریم و رئیس آن را مربی، هیچ مربی به دنبال این نیست که در زمین بازی ایده نگیرد.

کیهانی در پایان با اشاره به اینکه مربی های بزرگ در تلاشند که در تصمیمات شان خود محور نباشند و نظرات منتقدین را بشنوند و نظرات کسانی که به کارشان می آید را در نظر بگیرند و کسانی که به کارشان نمی آید را کنار بگذارند؛ تاکید کرد: به نظر باید به رئیسی وقت داد. او همچنان تصورش بر این است که با این کابینه می تواند کار دولت را پیش ببرد. اگرچه امید چندانی نسبت به اعضای دولت نیست اما بازهم برای قضاوت کمی زود است و باید حداقل سه سال از عملکرد دولت بگذرد تا دید دولت چه در چنته دارد.

کلید واژه ها: محمد کیهانی ندای ایرانیان عملکرد رئیسی