سجاد سالک رئیس دفتر سیاسی حزب ندا در گفت وگو با ایلنا:

درخواست توقف طرح پلیس برای مقابله با بی‌حجابی

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۸ کد : ۵۳۴ اخبار مهم
سجاد سالک، رئیس دفتر سیاسی حزب ندای ایرانیان با انتقاد از اظهارات اخیر سردار رادان فرمانده فراجا برای برخورد با زنان بی‌حجاب، از سردار رادان خواست قبل از اینکه دیر شود، دستور توقف فوری طرح جدید را صادر کند.
درخواست توقف طرح پلیس برای مقابله با بی‌حجابی

رئیس دفتر سیاسی حزب ندای ایرانیان گفت: موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب بیش از آنکه نیازمند رویکرد امنیتی و بگیر و ببندهای قضایی باشد، نیازمند اتخاذ رویکرد فرهنگی و اجتماعی است و انتظار می‌رود قبل از اجرای عجولانه هر طرحی، جزئیات مرتبط با طرح در اختیار دانشگاهیان، جامعه شناسان، انجمن های تخصصی و رسانه ها قرار بگیرد.

سجاد سالک رئیس دفتر سیاسی حزب ندای ایرانیان با اشاره به اظهارات اخیر سردار رادان فرمانده فراجا در خصوص اجرای طرح جدیدی در حوزه حجاب گفت: موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب بیش از آنکه نیازمند رویکرد امنیتی و بگیر و ببندهای قضایی باشد، نیازمند اتخاذ رویکرد فرهنگی و اجتماعی است و انتظار می‌رود قبل از اجرای عجولانه هر طرحی، جزئیات مرتبط با طرح در اختیار دانشگاهیان، جامعه شناسان، انجمن های تخصصی و رسانه ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون حتی یک صفحه جزئیات مرتبط با طرح مذکور منتشر نشده از فراجا خواست پیش از اجرای طرح، نتایج بررسی های کارشناسی، مدل سازی ها و ساختار طراحی شده را به صورت علنی منتشر کند تا قبل از بروز اتفاقات ناگوار در سطح شهر، صاحبنظران بتوانند دیدگاه ها و نظرات خود را در این خصوص منتشر کنند.

سالک با انتقاد از لحن تهدیدآمیز فرمانده فراجا در مصاحبه اخیر گفت: طرح دلسوزانه، لحن دلسوزانه طلب می‌کند، کما اینکه کنشگری در عرصه اجتماعی الزامات خاص خود را دارد و هر طرح جدیدی، بی همراهی عموم جامعه قابلیت اجرا نداشته و حتی بیم آن می رود که مناقشه‌های اجتماعی را تشدید کند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه، فضای جامعه در هفته های اخیر، رو به آرامش حرکت کرده است، هشدار داد: اجرای هر طرح نسنجیده و شتابزده‌ای ممکن است ضمن تشدید دوقطبی‌ها، فضای کشور را دستخوش ناآرامی‌های جدیدی کند که در این صورت مسئولیت وقوع هر اتفاقی مستقیماً بر عهده نیروی انتظامی است.

سالک با بیان اینکه هنوز فراموش نکردیم بی‌تدبیری مسئولان پلیس امنیت، در شهریور ماه سال گذشته چگونه کشور را به بحران کشاند، تاکید کرد: انتظار ما از فراجا این است پیش از آنکه کشور را به واسطه برخوردها و تقابل ها، با بحرانی جدید مواجه کنند، جزئیات طرح جدید، نحوه برخورد، چگونگی شناسایی و مواجهه، نحوه تجدیدنظرخواهی و جبران اشتباهات مجریان و پیش بینی های لازم برای حفظ کرامت شهروندان و رعایت حقوق شهروندی را با صاحبنظران در میان بگذارد و به جای طرح های شتابزده و احساسی، از نظرات کارشناسی نخبگان بهره لازم را گرفته و از بروز هر نوع بی حرمتی و تنش جلوگیری کنند.

رئیس دفتر سیاسی حزب ندای ایرانیان در پایان با تاکید بر اینکه دانشگاهیان، احزاب، تشکل ها، ان جی اوها و کارشناسان حوزه اجتماعی آمادگی تبادل نظر و ارائه نظرات سازنده در این حوزه را دارند، از سردار رادان خواست قبل از اینکه دیر شود، دستور توقف فوری طرح جدید را صادر کند.

کلید واژه ها: سجادسالک رئیس دفتر سیاسی حزب ندای ایرانیان واکنس به اظهارات سردار رادان فرمانده فراجا برخورد با زنان