اشکان خسروی فر در گفت‌وگو با ندای ایرانیان:

چه ایرادی دارد یک‌بار دیگر از توان و تخصص ظریف در دولت استفاده شود / چرا باید همه وزرای رئیسی مسئول رسیدگی به مسئله حجاب باشند؟!

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۱:۲۳ کد : ۵۳۸ اخبار مهم
وقتی حتی مأموریت حل مسائل منطقه‌ای را به‌جای وزیر امورخارجه به دبیرعالی شورای امنیت ملی می سپارند و او برای مذاکره با عربستان می رود؛ اساساً چه نیازی به حضور امیرعبدالهیان در دولت وجود دارد و چرا نباید تغییر کند؟!
چه ایرادی دارد یک‌بار دیگر از توان و تخصص ظریف در دولت استفاده شود / چرا باید همه وزرای رئیسی مسئول رسیدگی به مسئله حجاب باشند؟!

اشکان خسروی فر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره ضرورت تغییر در دولت رئیسی به پایگاه اطلاع رسانی ندای ایرانیان گفت: تجربه نشان داده که دولت‌ها همواره عملکردشان پس از انتخابات و پیروزی در آن ضعیف می شود اما بااین‌همه عملکرد دولت رئیسی نسبت به دولت‌های گذشته ضعیف‌تر است. علت این ضعف هم؛ ناکارآمدی و عدم تخصص وزراست.

وی ادامه داد: در حالی که جامعه از گرانی و تورم رنج می برد دولت به‌جای حل مسائل اقتصادی و معیشتی، توان خود را صرف مسئله حجاب کرده است؛ به گونه ای که همه وزرای رئیسی مسئول رسیدگی به مسئله حجاب شده اند!

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به آنکه سیاست‌های ارزی و اقتصادی دولت اشتباه است، گفت: جامعه به جای اینکه آرامش و ثبات را تجربه کند مدام در تلاطم است و روز و هفته ای نیست که به یکباره شاهد افزایش دو برابری نرخ ارز و جهش پرشتاب قیمت طلا، سکه، مسکن و خودرو در کشور نباشیم.

خسروی فر افزود: در چنین شرایطی حتی گفته می شود، ممکن است قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند که این خود زمینه اعتراض دیگری را رقم خواهد زد. درحالی‌که اگر قیمت حامل‌های انرژی در دولت‌های گذشته ثابت نمی ماند امروز فشار کمتری به مردم وارد می‌شد. بنابراین به هرگوشه از دولت که می نگریم متوجه وجود مشکل و عدم کارایی وزرا در آن می شویم به همین دلیل رئیسی باید در دولتش یک خانه تکانی اساسی ایجاد کند و بیش از هر چه باید وزیراقتصاد و دارایی‌اش را تغییر دهد. اگرچه حالا هم پس از استیضاح و برکناری برخی از وزرا، شاهد انتخاب افراد ناکارآمد دیگر در دولت سیزدهم هستیم.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان همچنین اظهار کرد: به‌طورقطع، ایراد از توان و تخصص دولت است در غیر این صورت کابینه رئیسی وزیر امور خارجه دارد. چرا باید دبیرعالی شورای امنیت ملی به‌جای امیرعبدالهیان برای مذاکره با عربستان برود؟! وقتی حتی مأموریت حل مسائل منطقه‌ای را به‌جای وزیر امور خارجه به دیگران محول می کنند؛ اساساً چه نیازی به حضورش در دولت وجود دارد و چرا نباید تغییر کند؟!

وی با بیان اینکه تغییرات نسبی در دولت می تواند تا حدودی امید را به جامعه بازگرداند، تاکید کرد: دولت باید از افراد کارآمد و متخصص در کابینه اش استفاده کند در این صورت می توان شاهد تأثیر روانی آن بر روی مردم بود. به طورکل؛ اگر بتوان با جامعه مهربان‌تربود قطعاً می‌توان شاهد اثرات مطلوب آن هم بود. به نظرم مسئله اصلی در کشور، تحریک مردم از منظر روانی است چراکه برخی لجبازی‌ها جامعه را دچار التهاب کرده است.

خسروی فر در پایان گفت: وضعیت کنونی، جامعه ایران را بسیار ملتهب کرده است؛ بعید هم به نظر می‌رسد رئیسی بتواند از عهده حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بربیاید. به همین دلیل تنها گزینه‌ای که به نظرم می‌رسد این است اگر همه‌پرسی برای قانون اساسی برگزار نمی‌شود یک رفراندوم در خود دولت برگزار شود تا با انتخاب افراد متخصص بتوان وضعیت را بهبود داد. به طور مثال؛ چه ایرادی دارد یکبار دیگر از توان و تخصص ظریف در دولت استفاده شود. اگر دولت توان و اقتداری داشت؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی برای مذاکره با عربستان سعودی نمی رفت.

کلید واژه ها: اشکان خسروی فر دولت سیزدهم ظریف امیرعبدالهیان وزارت صمت تغییرات در کابینه