ندای ترمیم اعتماد | سید احمد موسوی تاکامی

۰۷ دی ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۲ کد : ۲۰۵ اخبار مهم مقالات و یادداشت ها
سید احمد موسوی تاکامی رئیس هیئت اجرایی حزب ندای ایرانی در یادداشتی می نویسد: اگر می‌خواهیم وضعیت سیاسی کشورمان سامان پیدا کند، ناگزیریم برای قوام ریشه‌های این نظام به گسترش فعالیت‌های حزبی بپردازیم؛ فعالیت‌هایی که برای مردم و در چارچوب قانون تعریف می‌شوند.
ندای ترمیم اعتماد | سید احمد موسوی تاکامی

احزاب و گروه‌های اجتماعی، سیاسی در کشور فعالیت می‌کنند این در حالی است که عناوین اخلاقی، رشد و توسعه و پرچم‌داری برای اعتلای آزادی و عدالت و... در مرامنامه آن‌ها گنجانده‌شده، اما بارها ملاحظه کردیم که در دسته‌بندی‌های درون‌گروهی یا خط‌کشی‌های بین برخی احزاب به‌صورت نیروهای میرا و کاهنده قوا فعالیتشان نمود پیدا می‌کند نه تضارب آرا و بدین‌سان تعاریف زیبای در مرامنامه‌ها کم‌رنگ می‌شود.
به همین تعریف ممکن است تمدن‌ها و دولت‌ها و حاکمیت‌ها بعد از اندک زمانی پس از ظهور، افول نمایند.
و دور نیست اگر بگویم جدی‌ترین نیت و بالاترین منظور ما از کنار هم ایستادنمان در مجموعه‌ای به نام «ندای ایرانیان» همین تلاش برای ترمیم اعتمادمان به واژه‌ها و کوشش برای تغییر و بهبود و عمل به وعده‌ی حق است که فرمود:
خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند " سوره رعد، آیه ۱۱".
کوششی که البته از مسیر عقلانیت و درنیفتادن به وادی رؤیازدگی، برای تحقق ممکن‌ها و بهبودی تدریجی اما عمیق و اثربخش خواهد بود.
ندای ایرانیان روزهای سخت نخست را پشت سر گذاشته؛ از نشیب‌ها و فرازها به‌سختی اما سلامت گذشته و امر‌وز پس از تجربه‌ی حضور جدی، برنامه‌ریزی‌شده و گسترده در انتخابات سال‌های ۹۴ و ۹۶ مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا - خصوصاً نتایج مطلوبی که در انتخابات شوراها در اکثراً نقاط کشور دست آمد - اینک به دوران استقرار خود رسیده است؛ در خاک سیاست این سرزمین همپای تحولات اجتماعی ریشه دوانده و می‌کوشد با سرمایه‌گذاری و کار جدی بر سرمایه‌ی جوان خود، برای حضور نسلی نو که کاردان و تحصیل‌کرده و تحول جوست و درعین‌حال به تجربه‌ی پیشینیان و تلاش آن‌ها می‌نگرد و می‌آموزد. بستری مناسب فراهم کند و در سال‌های نزدیک میوه‌های شیرین این تلاش را بچیند.
اگر می‌خواهیم وضعیت سیاسی کشورمان سامان پیدا کند، ناگزیریم برای قوام ریشه‌های این نظام به گسترش فعالیت‌های حزبی بپردازیم؛ فعالیت‌هایی که برای مردم و در چارچوب قانون تعریف می‌شوند. در این صورت است که هم به تفکر جمعی، کارکردی عملی بخشیده‌ایم و هم‌نهادها و دستگاه‌های مسئول را در قبال وظایف و عملکرد خود پاسخگو ساخته‌ایم. اعتقاد ما این است که باوجود حضور دستگاه‌های نظارتی رسمی، این احزاب فعال در جامعه‌اند که به‌عنوان چشمان بیدار اجتماع، نظارت عمومی بر مناصب سیاسی و اجرایی را در کشور ممکن می‌کنند. تا زمانی که در کشور ما احزاب کارکرد دقیق و درستی پیدا نکنند، کشور ما مسیر توسعه را نخواهد پیمود.
اعتمادسازی و ترمیم رابطه‌ی میان دولت و ملت، بازسازی اقتصاد به تب‌وتاب افتاده ایران، برقراری تعاملی منطقی با جهان و گفت‌وگویی سازنده با گروه‌ها و جریان‌ها در داخل، تلاش برای اصلاح اخلاق و کنترل آسیب‌های اجتماعی، تعمیق و گسترش فرهنگ سیاسی مشارکت‌جویانِ برای بهبود شرایط زندگی شهروندان و پاسداشت حقوق اساسی ایرانیان، همه و همه از مسیر کار جمعی و جدی در قالب احزاب سیاسی و تشکل‌های مدنی میسر خواهد بود.
برای رسیدن به این مطلوب، به‌عنوان بخشی از جامعه‌ی مدنی و جمعی از کنشگران سیاسی و اجتماعی، در ندای ایرانیان تلاش خواهیم کرد و از پا نخواهیم نشست؛ دل به حاشیه‌ها نخواهیم سپرد و نیک‌اندیشی را سرلوحه کار قرار می‌دهیم و به‌طعنه زنندگان و احیاناً غرض‌ورزان توصیه به رفتار و کردار شایسته می‌نماییم. در این مسیر بی‌شک همراهی و همدلی چهره‌های مؤثر نظام و جریان مردمی اصلاحات و نیز کاردانی دبیر کل و رئیس شورای مرکزی راهگشا خواهد بود.
تلاش و جهد ما اعضای ندای ایرانیان، چه در مرکز و چه در تمامی شعب و شهرستان‌ها تضمین‌کننده‌ی توفیقمان در مسیری است که عزم پیمودن آن کرده‌ایم:
مکن ز غصه شکایت که در طریق طلب
به‌راحتی نرسید آن‌که زحمتی نکشید


 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان چهارمین کنگره ندای ایرانیان سید احمد موسوی تاکامی