مجید فراهانی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایران:

کسانی که می‌گویند انتخابات را تحریم کنید، جایگزین پیشنهادی ندارند/معضلات و مشکلات کشور باید به‌واسطه صندوق رأی حل شود

۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۲ کد : ۲۵۰ اخبار مهم
اگر بپذیریم بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از فشارهای خارجی و تحریم‌هاست، حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی، برطرف‌کننده آن است. علاوه بر این، کسانی که معتقدند مردم انتخابات را تحریم کنند، هیچ گزینه دیگری پیش روی آنها قرار نمی‌دهند. به همین دلیل، اگرچه مردم نارضایتی و مطالبات به حقی دارند، اما به‌هیچ‌عنوان مشکلات معیشتی خود را به حضورشان پای صندوق‌های رأی گره نمی‌زنند.
کسانی که می‌گویند انتخابات را تحریم کنید، جایگزین پیشنهادی ندارند/معضلات و مشکلات کشور باید به‌واسطه صندوق رأی حل شود

ندای ایرانیان: مجید فراهانی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایران درباره اظهارات اخیر رئیس دولت اصلاحات مبنی‌بر اینکه اصلاح‌طلبان و مردمِ ناراضی باید فداکاری و ازخودگذشتگی کنند و به خاطر ایران، پای صندوق‌ها بیایند، به ایرناپلاس می‌گوید: اساس جمهوری اسلامی بر رأی و نظر مردم است. اساس انقلاب بر حضور مردم و مطالبه آنها برای تغییر نظام بوده است. از آنجا که ما طی عمر ۴۰ ساله نظام، تجربه هر دو سال، یک انتخابات را داشته‌ایم و بر اساس اصل ششم قانون اساسی، اداره کشور بر اساس آرای عمومی است، بنابراین صندوق رأی باید استراتژی همه مسئولان نظام باشد.

وی ادامه می‌دهد: دو دسته تلاش می‌کنند صندوق رأی را خدشه‌دار و به اساس انتخابات آسیب وارد کنند. دسته اول، کسانی هستند که تلاش می‌کنند با بگیروببند، تهدید و روش‌های غیر مردمی، دیدگاه‌های خاص و غیر مردمی را حاکم کنند. دسته دوم، اپوزیسیون خارج از کشور و افراد ساختارشکن‌اند که سعی می‌کنند با ایجاد یأس و ناامیدی در مردم، امکان حضور گسترده آنها پای صندوق‌های رأی را خدشه‌دار کنند. هرچند به‌ظاهر این دو گروه با یکدیگر در تقابل‌اند، اما به‌مثابه دو لبه قیچی برای تضعیف مردم‌سالاری جمهوری اسلامی عمل می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه صندوق رأی اصالت دارد، تصریح می‌کند: بر اساس همین اصالت، معضلات و مشکلات کشور باید به‌واسطه صندوق رأی حل شود.

وی در پاسخ به اینکه با وجود نارضایتی‌ها از اصلاح‌طلبان و عدم تحقق برخی وعده‌های انتخاباتی آنها، دعوت به حضور محقق خواهد شد یا نه، می‌گوید: اساساً صندوق رأی یکی از راه‌های رفع تهدیدهاست. اگر بپذیریم بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از فشارهای خارجی و تحریم‌هاست، حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی، برطرف‌کننده آن است. علاوه بر این، کسانی که معتقدند مردم انتخابات را تحریم کنند، هیچ گزینه دیگری پیش روی آنها قرار نمی‌دهند. به همین دلیل، اگرچه مردم نارضایتی و مطالبات به حقی دارند، اما به‌هیچ‌عنوان مشکلات معیشتی خود را به حضورشان پای صندوق‌های رأی گره نمی‌زنند.

رئیس دولت اصلاحات در دیدار با اعضای حزب پیشروی اصلاحات بر ضرورت حضور مردم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تأکید کرده و دراین‌باره گفته است: «قهر کردن با صندوق رأی، انحلال مردم است؛ ما که نمی‌خواهیم مردم را منحل کنیم، بلکه می‌گوییم حضور مردم با این شرایط خاص می‌تواند بهتر و مؤثرتر باشد.» وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود می‌افزاید: «اصلاح‌طلبان و مردمِ ناراضی باید فداکاری و ازخودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند تا جلوی خطر اصلی گرفته شود.»

کلید واژه ها: مجید فراهانی ندای ایرانیان حزب ندای ایرانیان انتخابات مجلس شورای اسلامی