"شیخ‌محمدی" معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان:

اجرای طرح «سرا» گام ابتدایی برای تحقق "دموکراسی" و "شفافیت" در شورای عالی سیاست‌گذاری هست/ کلیات طرح مورد تائید ندای ایرانیان است، جزییات نیاز به بررسی دقیق و اصلاح دارد/ نظرات احزاب در اصلاح جزییات طرح لحاظ گردد

۰۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۳ کد : ۲۸۱ اخبار مهم
یکی از نقدهای جدی ما، نحوه ورود افراد هست، بدنه‌سازی برای جریان اصلاحات نمی‌تواند توسط اعضاء شورای عالی و با کنترل صورت بگیرد. تمامی نیروهای احزاب اصلاح‌طلب، نخبگان سیاسی و اجتماعی ، روزنامه‌نگاران، فعالین دانشجویی و همه شهروندان معتقد به ارمان های اصلاحات... باید بتوانند در این سامانه حضور داشته باشند. ما مخالف عضویت محدود و گزینشی، تحت کنترل و مدیریت شده با تائید اعضای شورای عالی هستیم.
اجرای طرح «سرا» گام ابتدایی برای تحقق "دموکراسی" و "شفافیت" در شورای عالی سیاست‌گذاری هست/ کلیات طرح مورد تائید ندای ایرانیان است، جزییات نیاز به بررسی دقیق و اصلاح دارد/ نظرات احزاب در اصلاح جزییات طرح لحاظ گردد

معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان گفت: نفس و کلیات طرح سرا (سامانه‌ی رأی سنجیِ اصلاح‌طلبان) مورد تائید ما است. اجرای این طرح را گام ابتدایی برای تحقق "دموکراسی" و "شفافیت" در شورای عالی سیاست‌گذاری می‌دانیم.

محمدحسین شیخ‌محمدی در گفت‌و گو با ایسنا، در ارتباط با طرح " سرا" که توسط شورایعالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان مطرح شده است اظهار کرد: نفس و کلیات طرح سرا (سامانه‌ی رأی سنجیِ اصلاح‌طلبان) مورد تائید ما است. ما از هر گامی که به شفاف، دموکرات و پاسخگو شدن شورای عالی منتهی شود حمایت خواهیم کرد. اجرای طرح «سرا» را گام ابتدایی برای تحقق "دموکراسی" و "شفافیت" در شورای عالی سیاست‌گذاری می‌دانیم.

وی ادامه داد: البته روی جزییات این طرح نقدها و نظرات متعددی داریم که به دوستان طراح و شورای عالی منتقل کرده‌ایم و در صورت عدم دقت در نهایی کردن جزییات و رفع ایرادات؛ احتمالاً با خروجی مثبتی روبه‌رو نخواهیم بود. حتی ممکن است خروجی طرح ضعیف‌تر از شیوه‌های قبل باشد.

این فعال سیاسی افزود: یکی از نقدهای جدی ما، نحوه ورود افراد هست، بدنه‌سازی برای جریان اصلاحات نمی‌تواند توسط اعضاء شورای عالی و با کنترل صورت بگیرد. تمامی نیروهای احزاب اصلاح‌طلب، نخبگان سیاسی و اجتماعی، روزنامه‌نگاران، فعالین دانشجویی و همه شهروندان معتقد به آرمان‌های اصلاحات… باید بتوانند در این سامانه حضور داشته باشند. ما مخالف عضویت محدود و گزینشی، تحت کنترل و مدیریت شده با تائید اعضای شورای عالی هستیم. مشکلاتی مثل خرید رأی، رانت‌های خانوادگی، رفاقتی و باندی ممکن است همچنان وجود داشته باشد که باید اصلاح شود. تعارض منافع موجود در طرح باید رفع گردد. شاخص‌های کارآمدی، تخصص، سلامت اقتصادی و اخلاقی باید برای کاندیداها مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی حزب ندا درباره انتقادات مطرح‌شده در خصوص این طرح نیز گفت: بخشی از نظرات و نگرانی‌های مخالفین طرح صحیح می‌باشد؛ ولی معتقدیم این موارد در جزییات قابل اصلاح و بازنگری است. در حال حاظر کلیات این طرح تایید شده است. این طرح نیاز است با همفکری تمامی احزاب مورد بازنگری دقیق قرار گیرد. اگر در جزییات دقت کامل نشود؛ طرحی که ظاهر دموکراتیک‌، شفاف و مردمی دارد؛ خود عامل فساد و تخلف و ناکارآمدی خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تأکید کرد: ما درخواست داریم که فعالین حزبی و سیاسی به جای دامن زده به اختلافات، به اصلاح و تکمیل جزییات طرح کمک کنند، حاصل این طرح نباید افزایش شکاف درونی گروه‌های اصلاح‌طلب باشد.

شیخ‌محمدی در پایان گفت: این نکته هم نباید فراموش کنیم بحران در ساختار را نمی‌توان با روتوش تکنولوژی حل و فصل کرد، نوآوری تکنیکی به معنای جلب بدنه نیست. این احساس نشود که فعال شدن سامانه سرا به معنی موفقیت جریان اصلاحات خواهد بود و معضلات انتخاباتی جریان اصلاحات را رفع خواهد کرد. نیاز هست اشتباهات گذشته آسیب‌شناسی شوند. طرح و برنامه کاربردی به مردم ارائه گردد تا اعتماد مردم به لیست‌ها افزایش یابد.

کلید واژه ها: محمد حسین شیخ محمدی طرح سرا ستاد انتخابات انتخابات مجلس شورای اسلامی شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات اصلاحطلبان