محمدحسین شیخ‌محمدی معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان:

شهادت سردار سلیمانی پایان یک راه نیست، آغاز یک راه است/ نام سلیمانی سند عزت و اقتدار ایران است / جهان به قاسم سلیمانی مدیون است/ سردار سلیمانی نگرشی فرصت ساز نسبت به بحران‌ها داشت

۱۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۸ کد : ۲۹۰ اخبار مهم
قاسم سلیمانی یک فرد نبود، یک راه بود، یک تفکر بود. دشمن در ترور سردار سلیمانی دچار اشتباهی استراتژیک شد. شهادت سردار سلیمانی پایان یک راه نیست، آغاز یک راه است. راه سلیمانی، راه مقاومت، ادامه خواهد داشت، اهدافش محقق و پرچمش برافراشته خواهد ماند. تنها نتیجه این ترور، افزایش اتحاد و مشارکت ملی ایرانیان و افزایش عزم و اراده در ادامه دادن به مسیر جهاد و فداکاری خواهد بود.
شهادت سردار سلیمانی پایان یک راه نیست، آغاز یک راه است/ نام سلیمانی سند عزت و اقتدار ایران است / جهان به قاسم سلیمانی مدیون است/ سردار سلیمانی نگرشی فرصت ساز نسبت به بحران‌ها داشت

محمدحسین شیخ‌محمدی معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا درباره ترور سردار سلیمانی گفت: ترور سردار سلیمانی حماقت و عناد تصمیم‌گیریان و تصمیم سازان امریکا و اسراییل را نشان می‌دهد. امنیت بی‌نظیر کشورمان در منطقه پر آشوب خاورمیانه سبب زحمات سردار سلیمانی و هم‌رزمان شهید ایشان است. ایران ما باید قدردان و شاکر خدمات سردار سلیمانی باشد. سردار مقاومت ایران بار ها تا مرز شهادت پیش رفت و نقشی بی‌بدیل در شکست گروه‌های تکفیری و جریان تروریست داعش داشت. جهان به دلیل نابودی داعش به قاسم سلیمانی مدیون است.


وی افزود: قاسم سلیمانی یک فرد نبود، یک راه بود، یک تفکر بود. دشمن در ترور سردار سلیمانی دچار اشتباهی استراتژیک شد. شهادت سردار سلیمانی پایان یک راه نیست، آغاز یک راه است. راه سلیمانی، راه مقاومت، ادامه خواهد داشت، اهدافش محقق و پرچمش برافراشته خواهد ماند. تنها نتیجه این ترور، افزایش اتحاد و مشارکت ملی ایرانیان و افزایش عزم و اراده در ادامه دادن به مسیر جهاد و فداکاری خواهد بود.

شیخ‌محمدی تصریح کرد: سردار سلیمانی را در قالب هیچ‌یک از جناح‌های سیاسی ایران نمی‌توان توصیف و تقسیم‌بندی کرد. قاسم سلیمانی عاشق ایران و اسلام بود. بدون اغراق می‌توان سردار سلیمانی را محبوب‌ترین شخصیت نظامی تاریخ معاصر ایران معرفی کرد. حاج قاسم سلیمانی مظهر اخلاص، عزت، شجاعت، انسانیت، اقتدار و شرف ایران بود. نام سلیمانی سند عزت و اقتدار ایران است.

وی اظهار داشت: جایگاه سلیمانی باید فراتر از یک شخص مورد بررسی قرار گیرد. تلاش برای حفظ استقلال و امنیت ایران، استفاده از دیپلماسی برای حل و فصل مسائل جهان اسلام، ایجاد هسته‌های مقاومت در کشورهای منطقه و… بخشی از اقدامات راهبردی سلیمانی طی این سال‌ها است.

معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان گفت: کشورهای منطقه به خوبی می‌دانند ایران تهدیدی برای هیچ‌یک از کشورهای منطقه نبوده و هدف جمهوری اسلامی و نیروهای تحت فرمان سردار سلیمانی، افزایش ثبات و امنیت در منطقه، مبارزه با تروریسم، ایجاد صلح در منطقه و نابودی جنگ‌طلبی است. ایران هرگز طرفدار جنگ نبوده است، ولی همواره پاسخی مناسب و متقابل به جنایت‌های دشمنان داده است. در این موضوع هم دشمنان پیام قدرت و انتقام ایران را به زودی خواهند شنید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: ترور سردار سلیمانی مصداق بارز تروریسم بین‌الملل و اقدامی غیرقانونی و غیر انسانی است. این ترور از نظر حقوق بین‌الملل هیچ‌گونه وجاهتی ندارد و باید دستگاه دیپلماسی ما فعالانه آن را در مجامع بین‌المللی پیگیری کند.

شیخ محمدی افزود: قاسم سلیمانی یک مدیر و فرمانده توانمند بود. بررسی مدیریت و فرماندهی ایشان در بحران‌های منطقه حکایت از آن دارد که ایشان از نگرشی فرصت ساز نسبت به بحران‌ها برخوردار بوده است. درحالی‌که وجود بحران‌ها و آشوب های متنوع در منطقه خاورمیانه می‌توانست امنیت ملی ایران را به خطر بی اندازد، فرماندهی قاسم سلیمانی تمامی آن تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان در پایان گفت: سردار سلیمانی با مدیریتی که در بحران‌های منطقه انجام داد، ایران را به عنوان بازیگری مهم در تحولات منطقه و جهان تثبیت کرد. رفتار فرماندهی قاسم سلیمانی بسیاری از شاخص‌ها و معیارهای فرماندهی نظامی را بر هم زده بود. یکی از نکات متمایزکننده فرماندهی سلیمانی، حضور مستقیم در دل بحران بود. لیاقت قاسم سلیمانی چیزی جز شهادت نبود، شهادتی که ملت ایران را داغدار کرد.

خبرنگار: علی چاهه / خبرگزاری رکنا

 

کلید واژه ها: سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی محمد حسین شیخ محمدی معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان ندای ایرانیان