شیخ‌محمدی معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان:

دهک‌های پایین درآمدی جامعه نیاز به چتر حمایت اقتصادی موقت دارند / تعطیلی مجلس تصمیمی غیرمسئولانه است / حفظ سلامت جسمی و روحی کادر درمانی باید اولویت اساسی مسئولین ما باشد

۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۰:۵۰ کد : ۳۱۰ اخبار مهم
در زمانی که پزشکان، اصناف، ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و... با وجود ارتباط گسترده با مردم تعطیل نشده‌اند، مجلس تصمیم به تعطیلی خود می‌گیرد و ترجیح می دهند پس از دریافت کیف بهداشتی و دادن تست کرونا به منزل و قرنطینه بروند!. تعطیلی مجلس در روزهای آخر سال که زمان بررسی لایحه بودجه است به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و تصمیمی غیرمسئولانه است. چنین تبعیض‌هایی بین مسئولان و مردم در زمان بحران‌ها منجر به کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می شود.
دهک‌های پایین درآمدی جامعه نیاز به چتر حمایت اقتصادی موقت دارند / تعطیلی مجلس تصمیمی غیرمسئولانه است /  حفظ سلامت جسمی و روحی کادر درمانی باید اولویت اساسی مسئولین ما باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روزهایی را سپری می‌کنیم که همه اصناف در معرض خطر هستند چرا که کرونا ویروس در کشور اپیدمی شده و ممکن است با ادامه این روند کارگاه ها تعطیل شوند در این میان مشاغلی مانند کارگران روزمزد، دستفروشان و.. وجود دارد که درآمدشان روزانه بوده و این افراد اگر یک روز کار نکنند زمین می خورند بنابراین نیاز است تا دولت حمایت هایی را برای آنها در نظر بگیرد.


فروشندگان قابل توجهی هستند که محل هایی را برای کار خود اجاره کردند و چشم امیدشان به فروش شب عید بوده و اجاره های بسیار بالایی را تقبل کرده‌اند از طرفی استرس و اضطراب خود عاملی برای کاهش سیستم ایمنی بدن است و احتمال ابتلا به کروناویروس را افزایش می دهد. البته در چند روز اخیر شاهد بودیم که برخی اجاره های مغازه ها و خانه ها را کاهش داده یا بخشیده اند. اما تا آخرین روز مبارزه با کروناویروس باید اتفاقات جدیدتری در کشور رخ دهد و آنها که بیشتر در معرض آسیب هستند از حمایت های دولت بهره‌مند شوند.

محمدحسین شیخ‌محمدی معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره شیوع ویروس کرونا گفت: کرونا تأثیر عمیقی بر سلامت و معیشت دهک‌های پایین درآمدی جامعه و بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه خواهد داشت. احتمال ابتلای گروه‌های محروم جامعه به این بیماری به دلایلی چون شرایط اشتغال، وضعیت تغذیه و عدم دسترسی به وسایل بهداشتی و ضدعفونی کافی، بیشتر است. مسئولین در کنار اهتمامی که بر کنترل کرونا دارند، باید به شکلی ویژه مراقب تأثیر آن بر این گروه‌ها از جامعه باشند.

وی افزود: باید به فکر مشکلاتی باشیم که برای معیشت گروه‌های ضعیف و نیازمند جامعه رخ داده است. افرادی که درآمد یا شغل خود را از دست داده‌اند و با تعطیلی کسب و کار آن‌ها، این روزهای آخر سال را بدون پشتوانه مالی سپری می‌کنند. این گروه‌های آسیب‌پذیر نیاز به حمایت جدی و یک چتر حمایتی موقت دارند. انتظار می‌رود برای کاهش فشار های اقتصادی فزاینده بر آن‌ها حمایت‌های اجتماعی-اقتصادی موقتی در نظر گرفته شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: طرح‌هایی چون توزیع رایگان ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، در نظر گرفتن کمک هزینه اجاره مسکن، سبد حمایت معیشتی و یا افزایش یارانه معیشتی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت برای گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه می‌تواند تا حدی راهگشا باشد.

معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان درباره تعطیلی مجلس شورای اسلامی گفت: در زمانی که پزشکان، اصناف، ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و… با وجود ارتباط گسترده با مردم تعطیل نشده‌اند، مجلس تصمیم به تعطیلی خود می‌گیرد و ترجیح می دهند پس از دریافت کیف بهداشتی و دادن تست کرونا به منزل و قرنطینه بروند!. تعطیلی مجلس در روزهای آخر سال که زمان بررسی لایحه بودجه است به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و تصمیمی غیرمسئولانه است. چنین تبعیض‌هایی بین مسئولان و مردم در زمان بحران‌ها منجر به کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می شود.

شیخ‌محمدی در ادامه تأکید کرد: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی این روزها قهرمانان مبارزه با کرونا هستند. حفظ سلامت جسمی و روحی این قشر باید اولویت اساسی مسئولین ما باشد. انتظار می‌رود تمامی توان دولت برای رفع مشکلات و نیازهای کادر درمان و تأمین تجهیزات مورد نیاز پزشکی بکار گرفته شود. به هیچ‌وجه عادلانه نیست که پزشکان و پرستاران ما در راه تلاش به منظور ریشه‌کنی کرونا به دلیل کمبود امکانات پزشکی، تجهیزات درمانی و حفاظتی، جان خود را از دست دهند.

معاون سیاسی حزب ندا در پایان گفت: پزشکان و پرستارانی که خالصانه در راه تلاش به منظور کنترل و نابودی کرونا از دنیا می‌روند شهدای خدمت محسوب می‌شوند و مقابل این عزیزان سر تعظیم فرود می‌آوریم.

کلید واژه ها: محمد حسین شیخ محمدی معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان حزب ندای ایرانیان ندای ایرانیان کرونا ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی بهداشت سلامت