در جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان مطرح شد

دولت با عادی نمایی کرونا، مسئولیت خود را فراموش نکند / دولت و مجلس به فکر مدیریت بحران مسکن و اجاره‌نشینی باشند / درخواست اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات و شناور شدن ساعات کار ادارات

۰۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۳ کد : ۳۴۴ تیتر یک اخبار مهم مواضع و بیانیه‌ها
اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات، فروشگاه‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی، شناور شدن ساعات کار ادارات دولتی و خصوصی با هدف جلوگیری از تجمع شهروندان در ساعات ترافیک، دورکاری و حداقل حضور کارکنان در ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی اقدامات مناسبی برای مدیریت بحران کروناست.
دولت با عادی نمایی کرونا، مسئولیت خود را فراموش نکند / دولت و مجلس به فکر مدیریت بحران مسکن و اجاره‌نشینی باشند / درخواست اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادارات و شناور شدن ساعات کار ادارات

جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان به ریاست دبیر کل حزب و با حضور رئیس شورای مرکزی و اعضای شورای سیاست‌گذاری به صورت مجازی برگزار شد. مرور اخبار مهم هفته گذشته و بحث و بررسی پیرامون «بحران کرونا» و «بحران بازار مسکن و اجاره‌نشینی» از جمله موارد بررسی‌شده در جلسه شورای سیاست‌گذاری بود.

در ابتدای این جلسه «بحران کرونا» و اوج‌گیری مجدد آن مورد بررسی قرار گرفت. اعضای شورای سیاست‌گذاری تأکید کردند بررسی آمار بیماران مبتلا به کرونا و فوتی‌ها در روزهای اخیر نشان می‌دهد شرایط بیماری کرونا در حال بازگشت به‌روزهای اوج در کشور است. وضعیت کرونا امروز بحرانی است و انتظار می‌رود مسئولین با عادی نمایی وضعیت کشور، مسئولیت خود را فراموش نکند، باید به فکر تدابیر جدی‌تری بود تا کرونا دوباره اوج نگیرد.

در این جلسه تأکید شد طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت مهم‌ترین راه‌های پیشگیری در برابر بیماری کووید ۱۹، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی به ویژه اماکن سربسته می‌باشد و این اقدام را برای کاهش انتقال در جامعه مؤثر می‌دانند. بر همین اساس اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات، فروشگاه‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی، شناور شدن ساعات کار ادارات دولتی و خصوصی با هدف جلوگیری از تجمع شهروندان در ساعات ترافیک، دورکاری و حداقل حضور کارکنان در ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی اقدامات مناسبی برای مدیریت بحران کروناست.

بررسی «بحران بازار مسکن و اجاره‌نشینی» از دیگر مباحث این جلسه بود و طی آن تأکید شد دولت و مجلس شورای اسلامی به جای مسائل فرعی به مشکل گرانی و تورم بی‌سابقه بازار مسکن و اجاره‌نشینی رسیدگی کنند. نسخه‌های مسئولان برای مدیریت بازار مسکن و اجاره‌نشینی وعده‌هایی است که مشخص نیست چقدر قابلیت کنترل وضعیت نابسامان مسکن را داشته باشد. افزایش نرخ اجاره‌نشینی باعث شده است درصد بالایی از مستأجران دیگر توان اجاره مسکن نداشته باشند! شنیدن پدیده‌هایی چون «کانکس نشینی»، «ماشین خوابی»، «پشت‌بام خوابی»، «اجاره اتاق‌خواب» و «اجاره خانه چند خانواری» که این روزها با افزایش نرخ اجاره‌بها شاهد هستیم نشان‌دهنده وضعیت بحرانی و نابسامان حوزه مسکن است که شایسته مردم ایران نیست. متاسفانه مردم با مشکلات معیشتی بسیاری روبرو هستند و مسئولان همچنان مشغول دادن وعده هستند. مسئولین بدانند با شعار نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. وعده‌ها و شعارهایی که محقق نمی‌شوند، خروجی آن‌ها آسیب به سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی و عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی است. در پایان جلسه مقرر شد در جلسات آینده با حضور کارشناسان حوزه مسکن به آسیب‌شناسی مشکلات و چالش‌های اصلی مسکن در ایران پرداخته شود.

 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان کرونا ویروس کرونا مسکن اجاره نشینی دولت مجلس شورای اسلامی بحران کارآمدی