در جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان مطرح شد

هشدار نسبت به شیب صعودی قیمت‌ها، شیب صعودی کرونا، شیب صعودی ناکارآمدی دولت و شیب صعودی درگیر شدن مجلس به حاشیه‌ها

۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۵ کد : ۳۴۶ تیتر یک اخبار مهم مواضع و بیانیه‌ها
اولویت مجلس و دولت باید حل مشکلات معیشتی مردم باشد. کشمکش و منازعه میان قوای مقننه و مجریه جامعه را متضرر می‌کند. شایسته است مجلس نگاه حل مسئله‌ای به بحران‌های اساسی کشور داشته باشد. رفتارهای هیجانی و شعاری در شان مجلس شورای اسلامی نیست و دستاوردی برای بهبود معیشت و کیفیت زندگی مردم به همراه نخواهد داشت.
هشدار نسبت به شیب صعودی قیمت‌ها، شیب صعودی کرونا، شیب صعودی ناکارآمدی دولت و شیب صعودی درگیر شدن مجلس به حاشیه‌ها

جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان به ریاست دبیر کل حزب و با حضور رئیس شورای مرکزی و اعضای شورای سیاست‌گذاری به صورت مجازی برگزار شد. مرور اخبار مهم هفته گذشته و بحث و بررسی پیرامون «طرح سؤال از رئیس‌جمهور توسط مجلس شورای اسلامی» و «آتش‌سوزی و انفجار در کلینیک سینا اطهر» از جمله موارد بررسی‌شده در جلسه شورای سیاست‌گذاری بود.
در ابتدای این جلسه «طرح سؤال از رئیس‌جمهور توسط مجلس شورای اسلامی» مورد بررسی قرار گرفت. اعضای شورای سیاست‌گذاری تأکید داشتند طرح سؤال از رئیس‌جمهور حق قانونی مجلس است، ولی باید بررسی شود نتیجه و دستاوردی برای رفع تنگناهای اقتصادی مردم خواهد داشت یا خیر؟ اولویت مجلس و دولت باید حل مشکلات معیشتی مردم باشد. کشمکش و منازعه میان قوای مقننه و مجریه جامعه را متضرر می‌کند. شایسته است مجلس نگاه حل مسئله‌ای به بحران‌های اساسی کشور داشته باشد. رفتارهای هیجانی و شعاری در شان مجلس شورای اسلامی نیست و دستاوردی برای بهبود معیشت و کیفیت زندگی مردم به همراه نخواهد داشت.
در این جلسه تأکید شد گرانی افسارگسیخته مواد غذایی، بالا رفتن لجام‌گسیخته نرخ ارز، سکه، خودرو، لوازم‌خانگی و... شرایط سختی برای مردم ایجاد کرده است. حزب ندای ایرانیان نسبت به شیب صعودی قیمت‌ها، شیب صعودی کرونا، شیب صعودی ناکارآمدی دولت و شیب صعودی درگیر شدن مجلس به حاشیه‌ها هشدار می‌دهد. انتظار میرود مجلس با دوری از رفتارهای احساسی و نمایشی، درپی بهبود وضعیت معیشتی مردم و کمک به اصلاح روندهای اشتباه دولت باشد.
بررسی «آتش‌سوزی و انفجار در کلینیک سینا اطهر» از دیگر مباحث این جلسه بود. در ابتدای این دستور، دکتر مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان به ارایه گزارشی در خصوص آتش‌سوزی و انفجار در کلینیک سینا اطهر پرداخت. فراهانی با تاکید بر وجود خلأهای قانونی در برخورد با ساختمان‌های نا ایمن، خواستار اصلاح و به روز رسانی قوانین مدیریت شهری با هدف جلوگیری از حوادث مشابه شد.
در ادامه اعضای شورای سیاست‌گذاری تاکید کردند با گذشت سه و سال و نیم از حادثه پلاسکو هیچ تحول مثبتی در خصوص ساختمان‌های نا ایمن و خطرناک رخ نداده است! انتظار میرود پیش از رخ دادن فاجعه ای دیگر، ایمن‌سازی ساختمان‌های بلندمرتبه، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی در دستور کار قرار بگیرد. اولین انتظار معرفی ساختمان‌های ناایمن به مردم و جلوگیری از فعالیت آن‌ها است.

 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان شورای سیاست گذاری گرانی دولت مجلس شورای اسلامی ارز سکه دلار بحران ناکارآمدی