پیام تسلیت حزب ندای ایرانیان به مناسبت درگذشت استاد شجریان:

صدای شجریان، صدای ایران است

۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۹ کد : ۳۷۱ اخبار مهم مواضع و بیانیه‌ها
شاید گزاف نباشد که امروز صدای شجریان، صدای ایران است و لذا گرامیداشت استاد شجریان و شناخت و پیروی راه او خود یکی از مهم‌ترین راه‌های بهره‌برداری و تقویت میراث معنوی ایران است.
صدای شجریان، صدای ایران است

به نام خدا
۱- حزب ندای ایرانیان خاموشی استاد محمدرضا شجریان را که نامی ماندگار در فرهنگ و هنر این خاک پرگهر است را به ملت بزرگوار و خانواده‌ی این استاد فرهیخته تسلیت گفته و از یزدان پاک، طلب آمرزش برای روح بلند این اسطوره‌ی آواز دارد و همچنین توجه مسئولان صداوسیما و نیز سایر مسئولان فرهنگی به برخی نکات را ضروری می‌داند،
۲- صدای استاد شجریان، نقطه وصل بسیاری از اقشار متفاوت با دیدگاه‌های مختلف در ایران است. قومیت‌های مختلف، مذاهب متفاوت و دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی بسیار متفاوت در احترام و علاقه به استاد شجریان مشترک هستند. از این رو استاد شجریان امروز یک نماد و سمبل ملی است. بی‌توجهی یا کم‌کاری در گرامیداشت او به‌ویژه در رسانه‌های جمعی (که در شرایط کرونایی بهترین محل گرامیداشت او است) و یا تأکید کردن بر جنبه‌هایی که می‌تواند این شمول و گستردگی را خدشه‌دار کرده و کینه را جای مهر بنشاند، نشان قدرناشناسی نسبت به این سرمایه اجتماعی است.
۳- شجریان، نقطه وصل موسیقی و ادبیات ما در صدسال گذشته است. بخش زیادی از مردم میراث کهن ادبیات ایران همچون اشعار حافظ، عطار، سعدی، مولانا، خیام، باباطاهر، عراقی و نیز سروده‌های شعرای جدیدتر مانند نیما، عارف قزوینی، بهار، سایه، اخوان و مشیری را با صدای او شنیده و به یاد دارند. شاید گزاف نباشد که امروز صدای شجریان، صدای ایران است و لذا گرامیداشت استاد شجریان و شناخت و پیروی راه او خود یکی از مهم‌ترین راه‌های بهره‌برداری و تقویت میراث معنوی ایران است.
۴- در جغرافیای منطقه نیز، جایگاه استاد شجریان فراتر از مرزهای ایران، به عنوان حلقه وصل تمامی پارسی‌زبانان یا مشتاقان شعر و ادبیات پارسی در افغانستان، ایران، تاجیکستان، عراق و دیگر کشورهای منطقه است. امید است گرامیداشت استاد شجریان در شان چنین جایگاهی و با مدنظر داشتن این گستره هواداران برگزار شود.
نامش جاودان و یادش همیشه گرامی باد

 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان شجریان