اشکان مجللی عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان:

ترامپ تا دو ماه دیگر راهی زباله دان تاریخ خواهد شد/ ترامپ با همین سازوکار پیروز انتخابات شد/ مجمع الکتورال تا یک ماه آینده فرد پیروز را اعلام می کند/ اکثریت طرفداران ترامپ را نژادپرستان تشکیل می دهند/ محاکمه ترامپ بعد از دوران ریاست جمهوری دور از ذهن نیست

۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۹ کد : ۳۸۵ اخبار مهم مقالات و یادداشت ها
با برآورد قطعی رسانه های امریکا،‎ بایدن در جورجیا و آریزونا پیروز شده و به عدد ۳۰۶ رای الکتورال کالج رسیده و ‎ترامپ هم با برنده شدن در آلاسکا و کارولینای شمالی صاحب ۲۳۲ رای الکترال خواهد شد و پس از دوماه دیگر راهی زباله‌دان تاریخ خواهد شد.
ترامپ تا دو ماه دیگر راهی زباله دان تاریخ خواهد شد/ ترامپ با همین سازوکار پیروز انتخابات شد/ مجمع الکتورال تا یک ماه آینده فرد پیروز را اعلام می کند/ اکثریت طرفداران ترامپ را نژادپرستان تشکیل می دهند/ محاکمه ترامپ بعد از دوران ریاست جمهوری دور از ذهن نیست

انتخابات آمریکا موضوع روز این روزهای جهان است در همین ارتباط با اشکان مجللی عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان به گفتگو پرداخته‌ایم که مشروح آن را مشاهده می‌کنید:

۱. آقای مجللی وضعیت انتخابات آمریکا اکنون به چه شکل است و آرا دو کاندید بالاخره چند الکترال کالج است؟

با برآورد قطعی رسانه های آمریکا، ‎بایدن در جورجیا و آریزونا پیروز شده و به عدد ۳۰۶ رای الکتورال کالج رسیده و ‎ترامپ هم با برنده شدن در آلاسکا و کارولینای شمالی صاحب ۲۳۲ رای الکترال خواهد شد و پس از دوماه دیگر راهی زباله‌دان تاریخ خواهد شد.


 

۲. آقای مجللی گاهاً هم دربین ایرانی ها و هم در بین فعالین مجازی خارجی شاهد تشکیک در برگزاری انتخابات هستیم حتی خود ترامپ هم اعلام کرده که تقلب شده است نظر شما در این مورد چیست؟

‏در باب اینکه خود ترامپ و ترامپیست‌های آمریکا‬ و ایرانی عنوان می کنند که رسانه ها فرد منتخب را مشخص نمیکنند ۲ نکته لازم به ذکر است:
اول اینکه برای چند دهه این روال در آمریکا وجود دارد و خود ترامپ هم ۴ سال پیش از طریق همین سازوکار اعلام پیروزی کرده و امور انتقال دولت انجام شد.
دوم اینکه تا چند هفته دیگر هم ایالات به طور رسمی همین نتیجه را اعلام خواهند کرد و مجمع الکتورال هم حدود یک ماه بعد به این نتیجه حالت رسمی داده و با توشیح روسای مجلس و سنا هم رسماً فرد منتخب معرفی خواهند شد.


۳. در روزهای گذشته شاهد تظاهرات و اقدامات خشونت آمیز ترامپ بودیم؛ آیا این اقدامات در نتایج نهایی تاثیرگذار است؟

در باب اقدامات خشونت آمیز طرفداران ترامپ که شامل گروههای فاشیستِ مسلّح و نژادپرست و اراذل و اوباش که تجمع در واشنگتن کرده‌اند و همچنین عدم ترک احتمالی کاخ سفید توسط ترامپ در ۲۰ ژانویه لازم به ذکر است که نهادهای‏‬ رسمی و دموکراتیک آمریکا (از جمله دستگاه قضایی و ارتش و پلیس و ایالات) از چنان قدرت و صلابتی برخوردار بوده که قطعاً فرایند انتقال قدرت علی‌رغم کارشکنی های ترامپ در موعد مقرر انجام خواهد شد و محاکمه احتمالی ترامپ پس از پایان دوره‌اش دور از ذهن نخواهد بود.


۴. برخی رسانه های خارجی اعلام کرده اند که ترامپ تا زمان واگذاری قدرت ممکن است جنگی را با ایران آغاز کند؛ نظر شما در این مورد چیست؟

نگرانی از به راه انداختن جنگ احتمالی بر ضد ایران یا کشورهای دیگر (همراه با عزل وزیر دفاع)،فرمانده ارتش امریکا اعلام کرد که قسم ارتشی‌ها نه به شخص که به کلیت کشور است و لذا این اقدامات ایذایی ترامپ بیشتر به جیغ و داد کشیدن یک کودک مستاصل است که مشغول کشیدن ناخن کشیدن بر دیوار بوده که نتیجه ای جز ایجاد پارازیت دربر نخواهد داشت.‌‌‌‌‌‌‌



تهیه و تنظیم: سالار احمدی

کلید واژه ها: اشکان مجللی حزب ندای ایرانیان انتخابات آمریکا بایدن ترامپ