حزب ندای ایرانیان تاکید کرد

هشدار ندای ایرانیان نسبت به پاکسازی دانشگاه‌ها از اساتید خلاق / اساتید محروم شده را به دانشگاه بازگردانید/ مذاکرات با دو پیش‌شرط حفظ عزت ملی و تأمین منافع ملی با جدیّت ادامه یابد / ایران پرچالش امروز به همه‌ی اندیشه‌ها برای گذار از بحران‌ نیازمند است

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۲۹ کد : ۴۵۲ تیتر یک اخبار مهم مواضع و بیانیه‌ها
ایران پرچالش امروز به همه‌ی اندیشه‌ها و نگاه‌ها برای گذار از بحران‌هایش نیازمند است. حزب ندای ایرانیان ضمن نکوهش این اقدام، خواستار تجدیدنظر فوری در این روندِ خطرناک است و درخواست می‌کند با بازنگری سریع در اصلاح این تصمیمِ فاقد حکمت و خردمندی، حس رضایت را به جامعه علمی ایران بازگردانید.
هشدار ندای ایرانیان نسبت به پاکسازی دانشگاه‌ها از اساتید خلاق / اساتید محروم شده را به دانشگاه بازگردانید/ مذاکرات با دو پیش‌شرط حفظ عزت ملی و تأمین منافع ملی با جدیّت ادامه یابد / ایران پرچالش امروز به همه‌ی اندیشه‌ها برای گذار از بحران‌ نیازمند است

جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان با دستور «بررسی روند مذاکرات وین»، «ایجاد محرومیت برای اساتید دانشگاهی»، «بحران کروناویروس» و «هفتمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان» با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه «بررسی روند مذاکرات وین» مورد بحث قرار گرفت. اعضای شورای سیاست‌گذاری تأکید کردند شرایط اقتصادی کشور نشان می‌دهد که امروزه دو چیز پیش‌شرط حل بسیاری از مشکلات شده است: رفع تحریم‌های ظالمانه از یک‌سو و رفع مانع بزرگ تعاملات مالی با جهان. حزب ندای ایرانیان تأکید می‌کند موفقیت دولت سیزدهم، موفقیت و پیروزی همۀ جناح‌های سیاسی و همۀ ملت ایران است، بر همین اساس از رئیس‌جمهور منتخب و تیم مذاکره کننده درخواست دارد تا با بی اعتنایی به درخواست های کاسبان تحریم، مذاکرات هسته ای را با دو پیش‌شرط حفظ عزت ملی و تأمین منافع ملی تا حصول توافق نهایی با جدیّت ادامه دهند.

بررسی «ایجاد محرومیت برای اساتید دانشگاهی» از دیگر مباحث این جلسه بود. اعضای شورای سیاست‌گذاری با انتقاد از اخراج و قطع همکاری با اساتید دانشگاهی (محمد فاضلی، آرش اباذری و رضا امیدی) اعلام کردند حذف دانشگاهیان خلاق و متعهّد که مهم‌ترین سرمایه‌های هر دانشگاهی هستند می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را بر نظام علم و دانشگاه ایران تحمیل کند. برخوردهایی این‌چنینی که مایه‌ی نگرانی دانشگاهیان شده است خروجی جز سست شدن بیش‌ازپیش جایگاه دانشگاه به همراه نخواهد داشت. ایران پرچالش امروز به همه‌ی اندیشه‌ها و نگاه‌ها برای گذار از بحران‌هایش نیازمند است. حزب ندای ایرانیان ضمن نکوهش این اقدام، خواستار تجدیدنظر فوری در این روندِ خطرناک است و درخواست می‌کند با بازنگری سریع در اصلاح این تصمیمِ فاقد حکمت و خردمندی، حس رضایت را به جامعه علمی ایران بازگردانید.

در انتهای این جلسه موضوع «بحران کرونا» در دستور قرار گرفت و اعضا به بحث پیرامون وضعیت کرونا در ایران و مدیریت بحران کرونا پرداختند. اعضای شورای سیاست‌گذاری ضمن هشدار در خصوص بروز موج ششم کرونا، تأکید کردند طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت سریعترین راه حل کنترل بیماری که هم علمی است و هم اجرایی واکسیناسیون کامل است. خوشبختانه دزهای اول و دوم واکسیناسیون با استقبال شهروندان مواجه شده اما متاسفانه امار دز سوم بسیار کمتر است و باید جامعه را علاقمند به دریافت دز سوم کرد. بر همین اساس خواستار مشارکت جدی تمامی گروه‌های مردمی جهت واکسیناسیون سرتاسری برای کنترل پاندمی کرونا شدند. تا به فضل الهی هر چه سریع‌تر کشور از پیک ششم کروناویروس عبور کند و زندگی عادی دوباره در جریان افتد.

 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان دانشگاه وزارت علوم مذاکرات هسته ای ویروس کرونا کروناویروس