بیانیه «حزب ندای ایرانیان» در پی حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ

۰۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۶ کد : ۴۸۴ تیتر یک اخبار مهم مواضع و بیانیه‌ها
حزب ندای ایرانیان این حمله وحشیانه را محکوم می‌کند و به همه شهروندان به خصوص خانواده‌های شهدای مظلوم این حادثه تسلیت می‌گوید. قطعا تلخی این روزها باعث نخواهد شد که ایرانیان در برابر دشمنان و بددلان این خاک، پشت یکدیگر را خالی نمایند.
بیانیه «حزب ندای ایرانیان» در پی حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ

بسم الله الرحمن الرحیم
در میانه روزهای تلخ و غمگینی که همه ایرانیان، داغدار جان‌باختگان زاهدان و کردستان و مازندران و سایر شهرهای کشور بودند، عصر چهارشنبه حمله‌ای تروریستی به مردم بی‌گناه و بی‌دفاع در شاه‌چراغ شیراز، دل همگان را به درد آورد. گویی قرار نیست ابرهای تیره و تلخ از آسمان ایران رخت ببندند.

حزب ندای ایرانیان این حمله وحشیانه را محکوم می‌کند و به همه شهروندان به خصوص خانواده‌های شهدای مظلوم این حادثه تسلیت می‌گوید.

قطعاً تلخی این روزها باعث نخواهد شد که ایرانیان در برابر دشمنان و بددلان این خاک، پشت یکدیگر را خالی نمایند.

در عین حال حزب ندای ایرانیان لازم می‌داند از سخنان نسنجیده رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مقامات در تهدید معترضان به بهانه این حادثه تروریستی انتقاد نماید. از ایشان و همه نمایندگان می‌خواهیم برای کاهش تنش و خشونت‌های هفته‌های اخیر، به جای تهدید، به صدای جوانان معترض گوش بسپرند و برادرانه و پدرانه، حل دغدغه‌های اساسی شهروندان را در دستور کار مجلس قرار دهند. زیبنده نظامی که به پشتوانه خون ده ها هزار شهید جوان روی کار آمده، نیست که گوش و چشم را بر صدای جوانانی که از فشار های اقتصادی و اجتماعی به تنگ آمده‌اند، ببندد و به بهانه‌های مختلف به جای همدلی و شنیدن و اصلاح امور، به تهدید و رجزخوانی روی آورد.

از جناب آقای قالیباف می‌خواهیم ضمن عذرخواهی و اصلاح سخنان خود، نمایندگان مجلس را مسئول دیدار و گفتگو با جوانان و دانشجویان و معترضین در حوزه‌های انتخابیه نماید و مجلس را تبدیل به خانه واقعی ملت نماید. قطعاً اگر نمایندگان مجلس از جمله رئیس مجلس بازتاب صدای مردم، در خانه‌ای که قرار بود خانه ملت باشد، می‌شدند، گامی بزرگ در کاهش تنش‌ها و اعتراضات برداشته می‌شد.

در عین حال متأسفانه شاهد آن هستیم که برنامه‌های خبری صداوسیما نیز جای آنکه مرهمی بر زخم‌های مردم باشد، گویی حادثه تروریستی اخیر را یک فرصت خوب برای تسویه‌حساب با معترضان در نظر گرفته و در حال پیوند دادن ریشه‌های تروریسم به عقبه معترضان است. این رفتار و این روحیه، طی سال‌های گذشته، جمع کثیری از ایرانیان را دل‌چرکین کرده و صداوسیما را از رسانه‌ای ملی به رسانه‌ای فرقه‌ای و جناحی تنزل داده است و استمرار آن جز میدان‌داری شبکه‌های خارج نشین و خسران و خسارت بیشتر آورده‌ای ندارد.

حزب ندای ایرانیان بار دیگر ضمن محکوم کردن هرگونه خشونت و اغتشاش، ابراز امیدواری می‌کند در این روزهای سخت، همه مسئولان سنجیده‌تر و مسئولانه‌تر سخن گفته و با تغییر رفتار و گفتار و کردار خود در عمل نشان دهند صدای اعتراض ملت ایران را شنیده‌اند و قبل از آنکه دیر شود و دشمنان با سوءاستفاده، به پیکره جامعه ایرانی لطمه بیشتری وارد کنند تدبیری منطقی بیندیشند و ایران را از روزهایی به مراتب نگران‌کننده‌تر نجات دهند.

با آرزوی فردایی بهتر
حزب ندای ایرانیان

 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ