پیمان خواجوی در گفت و گو با حزب ندای ایرانیان:

اعتراضات محصول حذف نیروهای واسطه است
۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۰۰:۱۸ کد : ۴۸۷ اخبار مهم مقالات و یادداشت ها
خواجوی گفت: شرایطی که طی هفته های اخیر پس از اعتراضات ایجاد شده محصول این مهم است که طی سالهای گذشته نهادها و نیروهای واسطه که می توانند میان دولت و توده جامعه نقش ایفا کنند وانتقال دهنده پیام ها و مطالبات میان دولت و جامعه باشند، حذف شده اند.
پیمان خواجوی در گفت و گو با حزب ندای ایرانیان:

 

 

به گزارش پایگاه خبری حزب ندای ایرانیان؛ پیمان خواجوی تحلیلگر مسائل سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب ایرانیان درباره نقش احزاب در ایجاد آرامش در جامعه به پایگاه اطلاع رسانی حزب ندای ایرانیان گفت: شرایطی که طی هفته های اخیر پس از اعتراضات ایجاد شده و بی ثباتی که نسبت به ساماندهی اعتراضات مردمی در کشور وجود دارد، محصول این مهم است که طی سالهای گذشته نهادها و نیروهای واسطه که می توانند میان دولت و توده جامعه نقش ایفا کنند وانتقال دهنده پیام ها و مطالبات میان دولت و جامعه باشند، حذف شده اند.

وی افزود: بازیگر فضای فعلی احزاب و نیروهای رسمی اجتماعی نیستند. در واقع به اشتباه نهادهای مدنی را حذف کردند و توده جامعه که فاقد سازمان است تحت عنوان جامعه توده ای مطالبات و خواسته های خود را پیگیری می کنند و هیچ ابایی هم از ایجاد تنفر ندارند و این امر در واقع همان خروجی عملکرد گذشته دولت است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه قبل از هر چیز حاکمیت باید احزاب را به رسمیت بشناسد، گفت: البته به رسمیت شناختن به این مفهوم نیست که دولت صرفاً به احزاب مجوز فعالیت بدهد اما در مقطعی مانند انتخابات همه نیروها رد صلاحیت شوند. در گذشته به گونه ای با احزاب رفتارشد که فعالین سیاسی برای اینکه با شرایط خاصی مواجه شوند ناگزیر به سکوت می شوند به همین دلیل باید گفت مسئله ای که به خروج کشور از بحران می تواند کمک کند تقویت نظام نمایندگی است نه صرف اینکه نماینده ها و احزاب و گروه ها با هم به گفت و گو بپردازند.

خواجوی در پایان تاکید کرد: روسای قوا باید از نمایندگان رسمی جامعه باشند یعنی باید از دل انتخابات رقابتی و بدون محدودیت خارج شده باشند وقتی که نظام نمایندگی توسط حاکمیت تقویت و به رسمیت شناخته شود و نماینده مجلس نماینده حقیقی مردم باشد نه عصاره نظارت استصوابی نخ نما شده بلکه عصاره ملت باشد. در آن زمان است که می توان انتظار داشت نهادهای واسطه نقش خود را به درستی ایفا می کنند و مسئولیت و پیامدهای رفتارها و اتفاقات اجتماعی را هم بپذیرند.

کلید واژه ها: ندای ایرانیان پیمان خواجوی گفت و گو