میلاد اکبری درگفت و گو با ندای ایرانیان تاکید کرد:

لزوم جرم انگاری خاص برای قطع درختان مراکز دولتی

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۰۰:۱۹ کد : ۴۹۷ اخبار مهم مقالات و یادداشت ها
میلاد اکبری گفت: مشکل قطع درختان در دانشگاه تهران و دانشگاه های دیگر هم وجود دارد. زیرا در این مراکز دانشگاهی زمین ها وتعدادی هم درخت از گذشته وجود داشت که همواره امکان ساخت و ساخت را از این مجموعه ها گرفته حتی تصاویر هوایی آن هم موجود است؛ با این وجود عده ای همچنان در تلاش برای ساخت و ساخت دراین زمین ها هستند.
لزوم جرم انگاری خاص برای قطع درختان مراکز دولتی

 

 

میلاد اکبری تحلیلگر مسائل حوزه شهری و عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره جریمه های ناشی از قطع درختان و تبدیل آن به منبع درآمدی برای شهرداری به پایگاه خبری ندای ایرانیان گفت: افزایش جریمه قطع درختان با توجه به بالا رفتن قیمت زمین ها و ملک در شورای پنجم محسوس بوده است با این وجود همچنان شاهد افزایش قطع درختان به عنوان منبع درآمدی برای برخی از نهادها هستیم. در واقع این وضعیت برای افرادی که آن را سبک و سنگین می کنند به خصوص مراکز دولتی و نهادها همچنان سود آور است.

وی افزود: مشکل قطع درختان در دانشگاه تهران و دانشگاه های دیگر هم وجود دارد. زیرا در این مراکز دانشگاهی زمین ها وتعدادی هم درخت از گذشته وجود داشت که همواره امکان ساخت و ساخت را از این مجموعه ها گرفته حتی تصاویر هوایی آن هم موجود است؛ با این وجود عده ای همچنان در تلاش برای ساخت و ساخت دراین زمین ها بوده اند.

تحلیلگر مسائل حوزه شهری با بیان اینکه تعداد درختان و فضای سبز در مناطقی که مسکن ساخته شده عملاً مشخص است، تاکید کرد: اما در مناطقی که هنوز ساخت و ساز آن صورت نگرفته و مربوط به نهادهاست با توجه به اینکه عمدتاً هم پروانه ساخت نمی گیرند به این سمت ترغیب می شوند که جریمه درختان را پرداخت کنند تا پروانه ساخت بگیرند یا درختان را به طور کل قطع کنند.

اکبری در پایان گفت: به نظر می رسد که با توجه به اینکه افزایش جریمه قطع درختان هم نتوانست در جلوگیری از این مسئله موثر واقع شود چند اقدام می تواند موثر باشد نخست اینکه قطع درختان در برخی مناطق باید به عنوان یک جرم مستقل تلقی شود. جرمی که برخوردهای بسیار جامع و کاملی در برابر انجام آن صورت بگیرد تا جایی که کسی دوباره ترغیب به انجام آن نشود. مسئله قابل اهمیت دیگر آنکه رقم جریمه ها آنقدر بالا برده شود که با توجه به افزایش روزانه قیمت زمین و ملک قطع آن دیگر سودآور نباشد.

کلید واژه ها: ندای ایرانیان میلاد اکبری قطع درخت مدیریت شهری