سامان بختیاری در گفت‌وگو با ندای ایرانیان:

مگر رئیسی وهوادارانش از کره ماه آمدند که نمی‌دانند چه خبر است؟! / جنجال رسانه‌های دولتی علیه بیانیه حزب ندا همان فرار روبه‌جلوست / رئیسی به‌جای تخریب اقتصادی روحانی بگوید خودش چه کرده است؟

۰۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۹ کد : ۵۱۰ اخبار مهم
ندای ایرانیان: چرا دولت وهوادارانش فکر می کنند منتقدان به دنبال تغییرزمین بازی هستند؟! یا چرا حامیان دولت همه چیز را به دولت گذشته ارتباط می‌دهند در حالی که هر دولتی که بر سر کار می‌آید قطعاً می‌داند که دولت قبل هم چه کارنامه‌ای از خود باقی گذاشته و بعد قبول مسئولیت می‌کند.
مگر رئیسی وهوادارانش از کره ماه آمدند که نمی‌دانند چه خبر است؟! / جنجال رسانه‌های دولتی علیه بیانیه حزب ندا همان فرار روبه‌جلوست / رئیسی به‌جای تخریب اقتصادی روحانی بگوید خودش چه کرده است؟

سامان بختیاری کارشناس مسائل اقتصادی و نائب رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه واکنش رسانه‌های وابسته به دولت نسبت به بیانیه اخیر حزب ندا یک فرار روبه‌جلوست به پایگاه اطلاع رسانی ندای ایرانیان گفت: رسانه‌های حامی دولت که نسبت به بیانیه اخیر حزب ندا این چنین برافروخته و عصبانی شدند به‌جای اینکه به فکر بررسی انتقادات و واکنش‌ها نسبت به عملکرد دولت متبوع شان باشند به دنبال هوچی گری و جنجال هستند.

وی ادامه داد: درحالی‌که اقتصاد یک مسئله کاملاً ملموسی است؛ یک یک افرادی که در یک جامعه زندگی می‌کنند فارغ از اینکه دانشش را دارند یا نه، چون اقتصاد در لایه‌لایه زندگی‌شان جریان دارد، عملکرد اقتصادی دولتمردان برایشان قابل‌فهم است. فردی که توان تأمین ماحیتاج را داشته باشد طبیعتاً شرایط برایش مطلوب است. اما زمانی که همین فرد شرایط برای تأمین خواسته‌ها و برآورده ساختن نیازهایش را نداشته باشد؛ بدیهی است که به این نتیجه برسد وضعیت اقتصادی کشور نابه سامان است.
این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: کسی جز دولت متولی سامان بخشیدن به امور اقتصادی کشور نیست، دولت باید با یک مدیریت بهینه رفاه عمومی را به وجود بیاورد. اساساً فلسفه وجودی دولت ایجاد رضایت مندی در میان همه اقشار جامعه برای رسیدن به رفاه و تحقق عدالت است. دولت حتی حاضر نیست به خودش زحمت مشاهده آمارهایی را بدهد که توسط ارگان‌ها و نهادهای رسمی منتشر می‌شود و آنوقت از عملکردش دفاع هم می‌کند!
بختیاری با اشاره به اینکه کاملاً ملموس است حتی یک شهروند عادی هم می‌داند که وضعیت اقتصادی چگونه است، گفت: همه بخش های جامعه وضعیت اسفناک اقتصادی را لمس می کنند و می دانند که ما رشد اقتصادی نداریم، تورم لجام گسیخته داریم، درآمدهای پایدار نداریم، افزایش جهنده قیمت‌ها را داریم و روز به روز ارزش ارزهای جهان نما افت پیدا می‌کند در چنین شرایطی یک گروه، موسسه و یا حزبی از سر دلسوزی نظرات خود را به دولت ارائه می‌دهد این کجایش غیرطبیعی است؟! چرا دولت وهوادارانش فکر می کنند منتقدان به دنبال تغییر زمین بازی هستند؟! یا چرا حامیان دولت همه چیز را به دولت گذشته ارتباط می‌دهند در حالی که هر دولتی که بر سر کار می‌آید قطعاً می‌داند که دولت قبل هم چه کارنامه‌ای از خود باقی گذاشته و بعد قبول مسئولیت می‌کند.
نائب رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: مگر رئیسی از یک کشور دیگر یا کره ماه آمد که در زمان انتخابات از وضعیت اقتصادی کشور خبر نداشت.همه انتقادات نسبت به رئیسی تنها متوجه عملکرد اقتصادی‌اش با توجه به وعده‌هایش بوده است. چراکه او در انتخابات گفته بود ما اجازه بالا رفتن قیمت دلار را نمی‌دهیم، ما درآمد حاصل از فروش نفت را ساماندهی می‌کنیم، نرخ تورم را پایین می‌آوریم، تا پایان چهار سال ۴میلیون مسکن
می سازیم، سالانه یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه حتی اگر دولت روحانی هم در عملکردش ناموفق بوده و کوتاهی‌هایی هم در جهت بهبود امورداشت، اظهار کرد: رئیسی با علم بر این ناتوانی‌ها و بحران‌ها شعارهایی داده و اعلام کرده که می‌خواهد رئیس دولت شود. حالا که اداره امور کشور را به همان صورت از روحانی تحویل گرفت چرا خودش به وعده‌اش عمل نمی‌کند. حزب ندا فقط آمار اقتصادی ارائه داده است و اعلام کرده رشد اقتصادی منفی است، تورم از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است غافل از اینکه تورمی که مردم در خرید برخی از اقلام حس می‌کنند حتی به مرز ۳۰۰ درصد هم می‌رسد دولت برای این مسائل چه تدابیر و پاسخی دارد؟
این کارشناس مسائل اقتصادی همچنین تاکید کرد: شما تا می‌توانید سم پر زورتان را بر روی اقتصاد بگذارید و بگویید دولت قبل درعملکرد اقتصادی‌اش ناکارآمد بوده است؛ شما که امور دولت را با آن همه وعده و شعار دولت رفاه ومردم در دست گرفتید چه کردید؟
بختیاری با اشاره به اینکه دولت رئیسی و هوادارنش چه کار به دولت روحانی دارند در پایان خاطرنشان کرد: رئیس دولت سیزدهم خودش که مدعی توانمندی حل بحران‌های اقتصادی بوده و است چرا کاری در جهت بهبود امور اقتصادی کشور انجام نمی‌دهد؟ به هر حال ما که مدعی توانمندی در حل بحران ها نشده بودیم. دولت رئیسی و تیمش فکر می کنند دولت کشور دیگری را مدیریت می کند نه ایران! زیرا به گونه ای از رشد اقتصادی، مهار تورم و بهبود اقتصادی سخن می گویند که این گمان را به وجود می‌آورند به راستی رئیسی، رئیس جمهور ایران نیست بلکه رئیس جمهور کشور دیگری است و ما اشتباه می کنیم.

کلید واژه ها: دولت اقتصادی مسائل اقتصادی کارشناس مسائل اقتصادی وضعیت اقتصادی رشد اقتصادی اقتصادی کشور کشور رئیسی رئیس