عیسی چمبر در گفت و گو با ندای ایرانیان:

واکنش های شتاب زده نشان از بی عادتی دولت به پاسخگویی دارد / رئیسی هنوز تصور می کند با اوامر ملوکانه مشکلات کشور حل می شود / تیم رئیسی باید یک تغییر جدی در حوزه اقتصادی داشته باشد

۰۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۶ کد : ۵۱۱ اخبار مهم
ندای ایرانیان: رئیس دولت سیزدهم همچنان تصورش بر این است که با دستور دادن و اوامر ملوکانه مشکلات کشور حل می شود اما درعمل شاهدیم که اتفاقی نمی افتد.
واکنش های شتاب زده نشان از بی عادتی دولت به پاسخگویی دارد / رئیسی هنوز تصور می کند با اوامر ملوکانه مشکلات کشور حل می شود / تیم رئیسی باید یک تغییر جدی در حوزه اقتصادی داشته باشد

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره واکنش های تند رسانه های نزدیک به دولت نسبت به بیانیه اخیر حزب ندا در راستای عملکرد اقتصادی رئیسی و تیمش به پایگاه اطلاع رسانی حزب ندا گفت: انتقادات و پاسخ های شتاب زده به خوبی نشان می دهد که دولت و هوادارنش عادت به پاسخگویی نسبت به عملکردشان ندارند. در حالی که باید در فضایی که قبول مسئولیت می کنند نسبت به اقدامات و تبعاتش هم پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: از سویی اگر به راستی قرار بود دولت و حامیانش نسبت به اقدامات وعملکردشان پاسخگو باشند وقتی حزبی از آنها انتقاد می کند به جای واکنش های شتاب زده یا باید به طورمنطقی وعلمی به مسئله پاسخ می دادند و یا با قبول اشتباه نسبت به عملکرد ضعیف شان از مردم عذرخواهی می کردند. این شتاب زدگی ها نشان از این مهم دارد که تاکنون انتقادات جدی نسبت به عملکرد دولت صورت نگرفته است.

چمبر با بیان اینکه عملکرد اقتصادی رئیسی به هیچ وجه قابل قبول نیست، گفت: اقدامات دولت رئیسی در حوزه های مختلف نقدینگی، ارز، کالاهای اساسی و معیشت مردم به خوبی نشان از عدم موفقیت این دولت دارد. به همین دلیل به نظر می رسد که تیم رئیسی باید در حوزه اقتصادی یک تغییرجدی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: مهم ترین ایراد دولت رئیسی این است که فهم دقیقی از تبعات سیاست هایی که در حوزه پولی - بانکی در سال گذشته داشته است، ندارد. به گونه ای دوباره همان سیاست ها را در سال جاری نیز تکرار کرده است. هزینه هایی که اتفاق می افتد و برنامه هایی که هم به دلیل سومدیریت وعدم موفقیت برجام محقق نشده است؛ فشارش بر روی بخش ضعیف جامعه و کسانی است که متاسفانه انتظار حل مشکلات اقتصادی از رئیسی را داشتند.

چمبر با اشاره به اینکه به نظر می رسد که با توجه به عملکرد ضعیف دولت، رئیسی و تیمش ساز و کارهای اجرایی را به خوبی نمی شناسند و هنوز به میدان واقعیت پا نگذاشته اند، اظهار کرد: رئیس دولت سیزدهم همچنان تصورش بر این است که با دستور دادن و اوامر ملوکانه مشکلات کشور حل می شود اما برعکس درعمل شاهدیم اتفاقی نمی افتد. در نهایت معتقدم حوزه هایی که باید تاثیر اجرایی قابل روئیتی داشته باشد نیازمند ساز و کارهایی است و مهمترینش به رسمیت شناختن بدنه کارشناسی است که به هیچ وجه چنین چیزی در دولت رئیسی مشاهده نمی شود.

 

کلید واژه ها: دولت دولت رئیسی رئیسی اقتصادی رئیسی نسبت عملکرد حوزه حزب