حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: رئیس‌جمهور به‌جای آمار دولتی‌ها سفره مردم را ببیند، آمارهای اقتصادی دولت با سفره مردم همخوانی ندارد / دعوت حزب ندای ایرانیان به جایگزینی «برخورد مؤمنانه» با «برخورد قانون‌مدارانه» در پرونده حوزه علمیه ازگل

۱۲ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۲ کد : ۵۸۴ تیتر یک اخبار مهم مواضع و بیانیه‌ها
حزب ندای ایرانیان معتقد است عدم پیگیری فساد و تخلف افراد «خودی» منجر به بی‌اعتمادی به دستگاه قضا و کاهش سرمایه اجتماعی این قوه خواهد شد. این حزب تأکید می‌کند که قانون، تنها راه‌حل برای پرونده حوزه علمیه ازگل است و باید بدون مماشات و با قاطعیت اجرا شود. حزب ندای ایرانیان همچنین خواستار جایگزینی «برخورد مؤمنانه» با «برخورد قانون‌مدارانه» در این پرونده است. حزب ندای ایرانیان هشدار می‌دهد که بازماندن پرونده‌هایی از جنس حوزه علمیه ازگل و فساد چای به بی‌اعتمادی جامعه و کاهش سرمایه اجتماعی منتهی خواهد شد. حزب ندای ایرانیان از قوه قضاییه می‌خواهد که مراتب گزارش تخلف را به صورت شفاف و فوری در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.
حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: رئیس‌جمهور به‌جای آمار دولتی‌ها سفره مردم را ببیند، آمارهای اقتصادی دولت با سفره مردم همخوانی ندارد / دعوت حزب ندای ایرانیان به جایگزینی «برخورد مؤمنانه» با «برخورد قانون‌مدارانه» در پرونده حوزه علمیه ازگل

اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان در سال ۱۴۰۳ به ریاست معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان و با حضور سید شهاب‌الدین طباطبایی، دبیر کل و مجید فراهانی، رئیس شورای مرکزی و اعضای شورای سیاست‌گذاری برگزار شد. مرور اخبار مهم هفته گذشته و بحث و بررسی پیرامون «نوسازی تشکیلاتی و انتخاب اولویت‌های فعالیت حزبی در سال ۱۴۰۳»، «هشتمین کنگره سراسری ندای ایرانیان»، «وضعیت اقتصادی کشور و الزامات تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم»، «زمین‌خواری حوزه علمیه ازگل» و «جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه» از جمله موضوعات مطرح‌شده در جلسه شورای سیاست‌گذاری بود.
در ابتدای این جلسه «نوسازی تشکیلاتی و انتخاب اولویت‌های فعالیت حزبی در سال ۱۴۰۳» و برگزاری «هشتمین کنگره سراسری ندای ایرانیان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان به ارائه پیشنهادهای خود پرداختند. «ارزیابی عملکرد حزب در سال گذشته»، «بررسی ساختار فعلی حزب و ارائه پیشنهاد‌ها برای چابک‌سازی و کارآمدتر کردن آن»، «استفاده از ظرفیت‌های جدید و نوین در تشکیلات حزب»، «افزایش حضور نیروهای جدیدِ حزب در سطوح مختلف تشکیلاتی»، «افزایش تعامل با تشکل‌های مدنی و صنفی» و «پیشنهاد اعضا در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های فعالیت حزبی در سال ۱۴۰۳» از مهم‌ترین محورهای بحث شده در این بخش بود.
بررسی «وضعیت اقتصادی کشور و الزامات تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم» از دیگر مباحث این جلسه بود. درحالی‌که دولت سیزدهم و ریاست جمهوری آمارهای اقتصادی مثبتی ارائه می‌دهند، اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان با این آمارها تناقض دیده و معتقدند آمارهای اقتصادی دولت با سفره مردم همخوانی ندارد. حزب ندای ایرانیان به دولت سیزدهم هشدار می‌دهد که شرایط اقتصادی و معیشتی مردم هرروز دشوارتر از قبل شده است و باوجود وعده‌ها و دستورهای متعدد، شاهد ناکارآمدی، بی‌برنامگی و عدم تخصص در انجام امور جاری کشور هستیم که شرایط نگران‌کننده‌ای برای مردم پدید آورده است. انتظار مردم از دولت سیزدهم این است که با اتکا به برنامه‌ای مدون و کارآمد، گام‌های عملی برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بردارد.

در ادامه این جلسه، دستور «پرونده زمین‌خواری حوزه علمیه ازگل» مورد بررسی قرار گرفت. اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان بر ضرورت ورود دادستان و رئیس قوه قضاییه به پرونده حوزه علمیه ازگل تأکید کردند. حزب ندای ایرانیان خواستار ورود قاطع و شفاف قوه قضاییه از ابعاد اقتصادی و زیست‌محیطی به این موضوع شد. حزب ندای ایرانیان معتقد است عدم پیگیری فساد و تخلف افراد «خودی» منجر به بی‌اعتمادی به دستگاه قضا و کاهش سرمایه اجتماعی این قوه خواهد شد. این حزب تأکید می‌کند که قانون، تنها راه‌حل برای پرونده حوزه علمیه ازگل است و باید بدون مماشات و با قاطعیت اجرا شود. حزب ندای ایرانیان همچنین خواستار جایگزینی «برخورد مؤمنانه» با «برخورد قانون‌مدارانه» در این پرونده است. حزب ندای ایرانیان هشدار می‌دهد که بازماندن پرونده‌هایی از جنس حوزه علمیه ازگل و فساد چای به بی‌اعتمادی جامعه و کاهش سرمایه اجتماعی منتهی خواهد شد. حزب ندای ایرانیان از قوه قضاییه می‌خواهد که مراتب گزارش تخلف را به صورت شفاف و فوری در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.
در پایان این جلسه، موضوع «جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه» توسط اعضای شورای سیاست‌گذاری موردبررسی قرار گرفت. اعضای شورا ضمن محکومیت شدید این جنایت، خواستار ورود مجامع بین‌المللی برای جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، برقراری صلح و استیفای حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین شدند. همچنین در این جلسه، بر نقش کشورهای غربی-عربی حامی رژیم اشغالگر قدس که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند، تأکید شد و اعلام شد که این کشورها در قبال تاریخ روسیاه خواهند بود.

 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان اقتصاد معیشت فساد اقتصا ازگل