نامه حزب ندای ایرانیان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی

چهار پیشنهاد تازه حزب ندای ایرانیان برای پیگیری طرح منع بکارگیری بازنشستگان

۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۹ کد : ۷۵ اخبار مهم
حزب ندای ایرانیان در نامه ای به نمایندگان مجلس از آنان خواست اجازه ندهند در بررسی جزئیات طرح اصلاح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، لابی و فشار بازنشستگان دولتی باعث افزایش استثناهای این طرح شود.
چهار پیشنهاد تازه حزب ندای ایرانیان برای پیگیری طرح منع بکارگیری بازنشستگان

بسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

تصویب طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برگ زرینی در کارنامه مجلس دهم در حمایت از کارآمدی مدیران جمهوری اسلامی خواهد بود.

حزب ندای ایرانیان ضمن قدردانی و تشکر از نمایندگان ملت به خصوص جناب اقای محمدرضا عارف رئیس محترم فراکسیون امید، جناب اقای دکتر علی لاریجانی رئیس محترم مجلس، نمایندگان محترم عضو فراکسیون های جوانان و امید و سایر نمایندگان حامی طرح و انتقاد از دولت جناب اقای روحانی به دلیل مخالفت با این پیشنهاد موارد زیر را جهت ادامه پیگیری خود برای تصویب و اجرای این قانون قابل ذکر می داند.

۱- ارجاع جزئیات این طرح به کمیسیون اجتماعی برای اصلاح می تواند فرصتی برای مخالفین طرح در افزایش استثناهای قانونی و در نتیجه از کار انداختن این مصوبه مجلس باشد. حزب ندای ایرانیان مصرانه از نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درخواست می‌کند اجازه ندهند لابی‌ها و فشارهای بازنشستگان دولتی که مخالفت خود را با این طرح در صحن علنی اعلام داشته است، باعث شود جزئیات طرح، تغییرات چندانی پیدا کند و راه فرار قانونی برای مخالفین و مشمولین این قانون فراهم شود.

۲- اجماع جوانان با گرایش های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا در پیگیری و حمایت از این طرح نشان داد می توان به گفتگو و توافق جریانات مختلف بر سر مسائل کلان‌تر و مهمتر کشور امید بست. امری که تاکنون با خودخواهی های بزرگان دو جریان کشور اتفاق نیفتاده است. امید داریم این طرح و سایر موارد مرتبط به حقوق نسل دوم و سوم انقلاب اسلامی و البته منافع کلان ایران عزیز باعث افزایش این گفتگوها و فعالیت مشترک جوانان با یکدیگر و در نتیجه الگو برداری بزرگان نظام از آن شود.

۳- متاسفانه نظام اسلامی مان با وجود دستاوردهای فراوان در امر جانشین پروری ضعف های جدی داشته است. شایسته کشوری که می خواست در چشم انداز ۲۰ ساله خود در حوزه های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی و... به الگویی برای کشورهای منطقه تبدیل شود، نیست که در رده های مختلف مدیریتی به حلقه های بسته و محدود خلاصه گردد. امری که علاوه بر فراهم شدن بستر فساد به محافظه کاری و پیرسالاری مدیریتی و در نتیجه ناکارآمدی مدیران کشور منجر شده است.

تردیدی نیست که برای بالا بردن کارآمدی باید شور و انرژی و خلاقیت جوانان ضمیمه تجربه و سابقه شود. متاسفانه در این سال ها منافع کشور از دو لبه افراط جوانگراییِ صرف و سالخوردگی مطلق آسیب دیده است. دولت قبل با نادیده گرفتن تجربه مدیران توانمند و دولت فعلی با نادیده گرفتن انرژی، خلاقیت و شجاعت جوانان، تکمیل کننده پازلی برای عقب ماندگی و در جا زدن کشور شده اند.

۴- ندای ایرانیان بر خود فرض می داند تا تصویب کامل این طرح در کمیسیون اجتماعی، صحن علنی مجلس و تصویب توسط شورای محترم نگهبان دست از پیگیری این مطالبه به حق جوانان کشور بر ندارد و پس از تصویب طرح، اجرای بدون کم و کاست این قانون را از دولت محترم خواستار شود. مجدداً ضمن تشکر از نمایندگان محترم برای همراهی در تصویب طرح از آنان می‌خواهیم شور، انگیزه، خلاقیت و امید را به بدنه مدیریتی کشور بازگردانند.

حزب ندای ایرانیان

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان علی لاریجانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی