شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان خراسان رضوی برگزار کرد:

همکاری با کودکان کار

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۲ کد : ۹۱ اخبار مهم
شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان شعبه خراسان رضوی برای کمک به کودکان کار همراه با اعضای خیریه مردم نهاد طرح یاری اقدام به گل فروشی
همکاری با کودکان کار

به مناسبت روز جهانی حمایت از کودکان کار شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان با همکاری اعضای خیریه مردم نهاد طرح یاری، اقدام به برگزاری برنامه ای تفریحی و آموزشی کردند.

صابر هنرمند راد، رئیس شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان شعبه خراسان رضوی در رابطه با برگزاری این برنامه گفت: اگر ریشه های تاسیس حزب ندای ایرانیان را نگاه کنید متوجه می شوید که حزب ما یک حزب اجتماعی و کارکردهای اجتماعی هم دارد.

وی افزود: در فصل جدیدی که شاخه جوانان خراسان رضوی شروع به فعالیت کرد سعی کردیم که کاملاً به اهداف اولیه پایبند باشیم و فارغ از مناسبات سیاسی، آن اهداف اجتماعی که برای خودمان در نظر گرفتیم جامع عمل بپوشانیم.

صابر هنرمند راد در ادامه گفت: بحث حمایت از کودکان کار، همانطور که می دانید روز جهانیش فرداست و ما برنامه های مختلفی داشتیم که این هم یکی از آن برنامه هاست. ما با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ و خیریه مردم نهاد طرح یاری، دو هدف برگزاری برنامه های آموزشی و برنامه های تفریحی برای مردم و به ویژه کودکان را داشتیم.

وی بیان کرد: در رابطه با برنامه آموزشی هدف ما فرهنگ سازی بود که به مردم نشان دهیم که کودکان کار نیازهای متفاوتی دارند و خرید کردند و پول دادن به یک کودک کار تنهای نیاز او نیست.

رئیس شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان شعبه خراسان رضوی گفت: شاید توجه کردن به او و حمایت و پشتیبانی کردن از او که از طریق همین موسسات مردم نهاد انجام می شود، مهم ترین نیاز یک کودک کار باشد. برنامه تفریحی هم قبل از این برنامه بوده است و کودکان کار را به سینما بردند.

وی افزود: خودم به شخصه انگیزه شخصی که داشتم بحث توجه به کودک کار وکرامت به کودک کار بود که در جامعه ما انجام نمی شد و هزینه این برنامه از طریق خیرین و کمک های شخصی بود.

باید بتوانیم با این موسسات خیریه برنامه ریزی های بلند مدت داشته باشیم

رئیس شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان شعبه خراسان رضوی در رابطه برای داشتن برنامه برای کودکان کار در طول سال نه تنها این یک روز خاص گفت: باید بتوانیم با این موسسات خیریه برنامه ریزی های بلند مدت داشته باشیم، که بتوانیم کمک های مردمی را در کل طول سال داشته باشیم.

صابر هنرمند راد بیان کرد: این کمک ها را به طور کامل جذب کنیم و بحث حمایت و توجه به این کودکان را در جامعه فرهنگ سازی کنیم. هدف نهایی هم این است که کودک کار نداشته باشیم، که این هدف خیلی سخت و دور دستی است. امیدوارم که بتوانیم روزی به آن جامه عمل بپوشانیم.

علی باغدولابی نایب رییس شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان خراسان رضوی گفت: تنها نیاز این کودکان خرید کردن از آنها نیست و آنها نیاز به توجه دارند و نیاز به تحصیل دارند، حق آنها کار کردند نیست. ماهیت اصلی برنامه امروز این است که کودکان کار بیشتر دیده شوند و شاید این دیده شدن کمک کند تا به حقشان برسند.

وی افزود: متاسفانه شهرداری ها هر کدام از چهارراه ها را به شرکت خصوصی واگذار کردند و به نوعی چهارراه فروشی است. این شرکت خصوصی می آید چند بچه و نوجوان را برای هر چهارراه انتخاب می کند. گل و روزنامه و … به آنها می‌دهد و با قیمت چند برابر بیرون به اینها می دهد تا این کودکان بفروشند.

کلید واژه ها: شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان