گزارش دومین کنگره«حزب ندای ایرانیان»:

۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۸۰ مقالات و یادداشت ها
صادق خرازی: اصلاحات زنده است
گزارش دومین کنگره«حزب ندای ایرانیان»:

ندای ایرانیان: دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان در ۱ بهمن ۱۳۹۴ با حضور شخصیت‌ها و فعالان سیاسی در سالن اجلاس سران آغاز برگزار شد. در این کنگره افرادی چون محمدرضا عارف، محمدصادق خرازی، حجت‌الاسلام منتجب نیا، محمدرضا تابش، مصطفی کواکبیان، حجت‌الاسلام موسوی لاری، غلامعلی رجایی، الیاس حضرتی، جواد اطاعت و… حضور داشتند. در این کنگره محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان و همچنین صادق خرازی رئیس هیات موسسه حزب ندای ایرانیان به پرداختند.

 

در ابتدای این کنگره سعید نورمحمدی رئیس ستاد برگزاری کنگره به ارائه گزارشی درباره حزب پرداخت و سپس مجید فراهانی دبیر کل حزب ایرانیان در صحبت‌هایی اظهار کرد که اصلاحات یک فرایند تدریجی و مستمر است. پس از آن محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در سخنرانی خود گفت: امیدوارم شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها تجدیدنظر اساسی کند. پس از آن نیز سید محمدصادق خرازی رئیس هیات مؤسس حزب ندای ایرانیان بیان کرد: توان آغاز گفت‌وگو برای حل مشکلات نامزدهای مجلس شورای اسلامی وجود دارد. طبق گفته خرازی حزب ندای ایرانیان به پیشنهاد دبیر کل این حزب محمدجواد ظریف و سردار قاسم سلیمانی را به‌عنوان چهره‌های سال ۹۴ انتخاب کرده است.

 

*خرازی: ایستادگی از ندا قهرمان ساخت

رئیس هیات مؤسس حزب ندای ایرانیان در این کنگره گفت: در کشوری که قابلیت مذاکره در سطح بین‌المللی وجود دارد این توان هم وجود دارد که در حل مشکلات نامزدان انتخابات مجلس گفت‌وگو آغاز شود. سید محمدصادق خرازی افزود: همان صبوری را که طی یک سال گذشته در مقابل نغمه‌های دشمنان و برخی دوستان داشتیم به کارخواهیم برد. کشوری که قابلیت مذاکره در سطح بین‌المللی دارد و دولتی که توانسته میراث گفت‌وگو از زمان دولت اصلاحات را احیا کند در حل مشکل نامزدان انتخابات مجلس هم این توان را خواهد داشت که گفت‌وگو را آغاز کنند. وی افزود: در کنار دیپلماسی باید به تلاش مردانی چون قاسم سلیمانی در منطقه توجه شود. تلاش او ویارانش در منطقه باعث اقتدار و قدرت فزاینده و بازدارنده جمهوری اسلامی شد.

*قاسم سلیمانی و ظریف دو شخصیت برجسته از نگاه ندا

حزب ندای ایرانیان در سال ۹۴ محمدجواد ظریف، سردار قاسم سلیمانی را به‌عنوان دو شخصیت مهم و برجسته سال معرفی کرده و امیدواریم احزاب دیگر نیز ما را همراهی کنند. رئیس هیات مؤسس حزب ندای ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد. آقای عارف با درسی که در انتخابات سال ۹۲ به همه داد یک جریان جدید را پدید آورد. اصلاحات امروز زنده است چون مردانش با غرور تمام و با قامتی بلند ایستاده‌اند و اصلاحات امروز تداوم دارد چون مردان و بزرگانش ایستادگی و مقاومت کردند. وی ادامه داد: عده‌ای به قول خودشان اصلاحات را دفن کردند؛ غافل از اینکه اصلاحات یک بذر است و این بذر به نهال و امروز به یک درخت تنومند تبدیل است. این درخت تأثیرگذارترین نحله فکری امروز و فردای این سرزمین است. رئیس هیات مؤسس حزب ندای ایرانیان در پایان تأکید کرد: طی یک سال گذشته ایستادگی جوانان حزب ندا از آنها قهرمانانی ساخت که با صبوری درصحنه اجتماعی ایران گام‌های مؤثری برداشتند. حزب ندا در جهت رقابت با هیچ حزب دیگری در جامعه اصلاح‌طلبی حرکت نمی‌کند و هدفش تقویت منویات اصلاح‌طلبی است. ما به‌هیچ‌وجه در جهت تخریب هیچ حزب سیاسی دیگری اعم از رقیب یا رفیق برنخواهیم آمد.

*مجید فراهانی: اصلاحات را فرایندی تدریجی و مستمر می‌دانیم

دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: اصلاحات را فرایندی تدریجی و مستمر می‌دانیم. مجید فراهانی در دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان گفت: ما اصلاحات را فرایندی تدریجی و مستمر می‌دانیم که آهسته و پیوسته طی می‌شود و تندروی را برنمی‌تابد. وی ادامه داد: حزب ندای ایرانیان تلاش می‌کند طیف وسیع و متنوعی از بازیگران سیاسی را وارد صحنه کند. انتخابات باید فرصتی برای فراخواندن بدنه اجتماعی به سمت اصلاح و حرکت به سمت توسعه پایدار کشور باشد. فراهانی همچنین تأکید کرد: تشکیل مجلسی قدرتمند و کارآمد برآمده از اراده ملت را از اصلی‌ترین راه‌های برون‌رفت در بحران‌ها می‌دانیم. دبیر کل حزب ندای ایرانیان در پایان به ارائه گزارشی از عملکرد این حزب در سال گذشته پرداخت.

 

 

 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان مجید فراهانی سید محمد صادق خرازی پارلمان اصلاحات حزب ندا دومین کنگره