پیام تبریک حزب ندای ایرانیان به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز

۰۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۳ کد : ۲۲۶ اخبار مهم مواضع و بیانیه‌ها اطلاعیه‌ها
در پیام نوروزی حزب ندای ایرانیان تاکید شد؛ قوای سه گانه بکوشند که با اصلاح سیاست‌های اقتصادی، پیشگیری و مبارزه قاطع با فساد اقتصادی، ایرانی درخور شأن ایرانی بسازند.
پیام تبریک حزب ندای ایرانیان به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز

ندای ایرانیان-حزب ندای ایرانیان به مناسبت آغاز سال جدید، پیامی صادر کرد. به گزارش ندای ایرانیان، متن کامل این پیام به شرح زیر است:


تقارن نوروز امسال با اعیاد مسعود ماه رجب، میمنت و مبارکی آن را صدچندان نموده و نوروز هم‌نشین با عید میلاد ساقی کوثر و مبعث رسول، سالی متضمن به خصلت و شأنیت برادری را ندا می‌دهد. هرآینه که تحول قلوب و ابصار به یمن تجلی بهار در طبیعت رقم می‌خورد، ایرانیان، راسخ‌تر از قبل، فارغ از تمام مصائب، در تقلایی شیرین، هفت‌سین باستانی را به بهانه‌ی دستیابی به سعادت و سلامت بر سفره‌ای متبرک به آب و آینه و قرآن گرد هم جمع می‌کنند تا عناصر گیتی را شاهد نیکبختی سال پیشِ رو قرار دهند و همین امید است که نوروز ایرانیان را زبانزد کرده است.

سالی که گذشت، از بعد اقتصادی، سال سختی بود و شهروندان ایران، با بردباری و ایثار، بار دیگر نشان دادند که کشور و انقلابشان را حافظ‌اند حتی اگر تحریم‌های غیرانسانی دشمنان، سلامتشان را نشانه رفته باشد؛ اما همان‌قدر که برادری و صبر، رمز پیروزی ملت درگذر از گردنه‌ی تحریم است، نباید از تأثیر برخی سوء تدبیرها و سیاست‌های اشتباه مسئولین بر زندگی آحاد ایرانیان، غافل شد. چه دستورات و ابلاغاتی که بر معاش مردم ایران خسران وارد کرد و چه سوء مدیریت‌هایی که کوچک شدن سفره مردم را به همراه داشت. موضوعی دیگری که باعث رنجش مردم بوده است، احساس شرایط متفاوت زندگی مسئولین و برخی از وابستگان آن‌ها در شرایط جنگ اقتصادی است و این نابرابری‌ها برای مردم آزاردهنده است و در نهایت به کم‌رنگ شدن اعتماد عمومی و ریزش سرمایه‌های اجتماعی منتهی می‌گردد.
اگر مردان و زنان ایران شرایط سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی را تحمل کردند، انتظار است که در سال ۹۸، مسئولین قوای سه‌گانه با بسیج تمام قوا، تمام‌قد برای عبور از بحران های اقتصادی، همدل و همراه شوند. ایرانیِ سرافراز که با همت و گردنی افراشته، از پس جنگ تحمیلی برآمد، لایق صف‌های طولانی ارزاق نیست. سرمایه‌ی نقدی کارگران و زحمتکشان این مرزوبوم، نباید در حساب غارتگران بیت‌المال، در ورای مرزها به تاراج رود.

این‌ها، بخش کوچکی از انتظارات ولی‌نعمتان این کشور است که اصلاح آن در ید قدرت قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی نهاده شده و انتظار می‌رود با امکانات موجود و با در نظر گرفتن شرایط جنگ اقتصادی، کدورت نشسته بر آینده، زدوده شود و آتیه‌ای روشن برای مردم ایران، این آینه‌داران تمدن و فرهنگ، رقم بخورد. حزب ندای ایرانیان، خود را جدای از مردم ندانسته و شرایط ویژه‌ی اقتصادی و معیشتی عموم مردم را با تمام وجود احساس می‌کند و بر همین اساس بر خود وظیفه می‌داند ندای مردم را به گوش مسئولین برساند.

مردم ایران از قوه مجریه انتظار دارند برای پایان دادن به بحران اقتصادی و حل مشکل معیشتی که به‌زعم کارشناسان، بخش مهمی ریشه در تدابیر غلط و سیاست‌گذاری ناصحیح دارد، همت گمارده و بیش از این به رنج مردم رضایت ندهند. صبر و همراهی مردمان ایران‌زمین طی ماه‌های اخیر جای تقدیر دارد اما اخبار اختلاس‌ها، تصمیمات اشتباه و سوء مدیریت‌ها، اذهان پرسشگر را با این واقعیت مواجه کرده که بدون شک سوء تدبیر و ناکارآمدی، ریشه‌ی بخشی از تنگناهای تحمیلی معیشتی بر ملت است. لذا پایبندی به قانون از صدر تا ذیل دولت، برکناری مدیران ناکارآمد، تبیین سیاست‌های "رونق تولید" با تکیه بر کارآفرینی و اتکا به توان مردم، توجه ویژه و کارشناسانه به صنعت و تولید داخلی با اجتناب از سیاست‌های تصدی گرایانه، گسترش صحیح خصوصی‌سازی با حذف رانت‌های دولتی، کنترل هوشمندانه‌ی نرخ ارز و نرخ تورم با تقویت نظام بازار به‌وسیله‌ی مکانیسم‌های درونی و حذف شوک اقتصادی، پیشگیری و مبارزه‌ی جدی با فساد اقتصادی به دور از هرگونه اقدام نمایشی، گسترش روابط سالم و تعامل سازنده با دنیا بالأخص کشورهای دوست و همسایه ضمن حفظ اقتدار و تمامیت ارضی، انتظاراتی است که امید می‌رود در سیاست‌های دولت در سال پیش رو منظور گردد.

از دیگر سو، نمی‌توان از دولت انتظار پیشگیری و مبارزه با فساد اقتصادی را داشت، حال‌آنکه همین رویه در قوه‌ی قضائیه به‌طور صحیح و کامل رعایت نگردد. لذا می‌بایست قوه‌ی قضائیه با تمام قوا، نسبت به تأمین سلامت اجتماعی، اقتصادی و عدالت در جامعه همسو با سیاست‌های توسعه‌ی پایدار در سند ایران ۱۴۰۴ اقدام نموده و مواردی همچون برخورد قاطع با رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی بدون توجه به نام و جایگاه، برخورد قاطع با متخلفان در مؤسسات مالی غیرمجاز، پیشگیری از تکرار مفاسد اقتصادی، تحقق عدالت فراگیر، اجرای صحیح قانون، برخورد بدون تسامح با متجاوزین به حقوق مردم، سلامت، استحکام، بی‌طرفی و قاطعیت را در اولویت‌های سال جدید خود قرار دهد.

و تمام این‌ها محقق نخواهد شد اگر بستر قانونی آن از طریق خانه‌ی ملت فراهم نگردد. لذا متعاقب آن انتظارات، از مجلس محترم شورای اسلامی نیز انتظار می‌رود در قانون‌گذاری و عمل به وظایف اساسی خود، به دور از تنش‌های سیاسی و جناحی، مسائل مهمی همچون رفع مشکل معیشتی مردم به‌ویژه طبقات ضعیف و متوسط را در قانون‌گذاری موردتوجه ویژه قرار دهند. حل معضلات اقتصادی و رفع برخی قوانین متضاد و مشکل‌آفرین به جهت تسهیل فضای کسب‌وکار و رونق تولید، از مهم‌ترین انتظاراتی است که امید می‌رود مجلس محترم در سال جدید بدان بپردازد.

هم‌وطنان ارجمند
حزب ندای ایرانیان، ضمن تبریک آغاز سال ۱۳۹۸ و آرزوی بهبود اوضاع در تمامی شئون معروض می‌دارد همان‌گونه که در مقدمه آمد، بیاییم با اقتدا به آیین رحمانی، هوشیارتر از همیشه رمز عبور از سختی‌های احتمالی را، "برادری" قرار دهیم و به تأسی از مرام نوروز، نوزایی و شکوفایی را در افکار و اعمالمان رقم بزنیم. بپذیریم که با وجود تمامی اختلاف‌نظر و سلیقه ها، همه ما نگران ایرانیم و شرط گذر از مشکلات در با هم بودن ماست. با همدلی و مهربانی، وجود یکدیگر را از مهر و عشق، سخا و صفا و دوستی و مهربانی لبریز کرده، تک‌تک قدم‌هایمان را دغدغه¬مندانه برداشته، با تأمل به قضاوت بنشینیم و صابر باشیم که إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا.

مسئولین عزیز قوای مقننه، مجریه و قضائیه!
در آغاز سالی که بر حسب فرمایش مقام معظم رهبری، سال "رونق تولید" نامیده شده و بررسی‌های اقتصادی و سیاسی، حکایت از ادامه اقدام‌های تعمدانه، خصمانه و اخلال گرایانه دشمن در جنگ اقتصادی دارد، به‌عنوان صاحب‌منصبان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران بکوشید که با اصلاح سیاست‌های اقتصادی، پیشگیری و مبارزه قاطع با فساد اقتصادی، ایرانی درخور شأن ایرانی بسازید و بدانید که
ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید
هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

ایرانیان! ندای بهار گوارایتان


حزب ندای ایرانیان، اول فروردین ۱۳۹۸

 

 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان ندای ایرانیان عید نوروز سید محمد صادق خرازی مجید فراهانی