پیام دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پی حادثه ناگوار سیل در مازندران و گلستان

۰۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۴ کد : ۲۲۷ اخبار مهم اطلاعیه‌ها
دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پیامی تاکید کرد: از مسئولین دولتی و سایر دستگاه‌ها و نهادها انتظار می‌رود با تمامی توان به یاری سیل‌زدگان شتافته و برای کنترل شرایط، اصلاح فوری آسیب‌های به وقوع پیوسته و فراهم کردن نیازهای اولیه‌ سیل‌زدگان، تلاشی جهادی کنند.
پیام دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پی حادثه ناگوار سیل در  مازندران و گلستان

سید محمد صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پی حادثه ناگوار سیل در مازندران و گلستان پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح ذیل است:


بسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیْمِ


حادثه جاری شدن سیل در استان‌های مازندران و گلستان که به درگذشت تعدادی از هم‌میهنان عزیز و خسارت‌های سنگین به روستاها، کشاورزی و زیرساخت‌های استان انجامید، رویدادی غم‌انگیز و دردآور است. ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده و آرزوی بهبودی و سلامتی برای مصدومان، از مسئولین دولتی و سایر دستگاه‌ها و نهادها انتظار می‌رود با تمامی توان به یاری سیل‌زدگان شتافته و برای کنترل شرایط، اصلاح فوری آسیب‌های به وقوع پیوسته و فراهم کردن نیازهای اولیه‌ی سیل‌زدگان، تلاشی جهادی کنند.


به نمایندگی از حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور آمادگی خود را برای بسیج مادی و معنوی به مردم سیل زده مازندران و گلستان اعلام میدارم و از جوانان و هم نداییان عزیز درخواست دارم با تمامی توان به یاری صدمه‌دیدگان بشتابند و در کنار هم‌میهنان آسیب‌دیده در این بحران باشند.


متأسفانه طی سال‌های گذشته، دخالت انسان در طبیعت بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و بر هم زدن توازن محیط‌زیست با اقداماتی چون بهره‌برداری‌های گسترده از جنگل‌ها و مراتع، مسدود کردن رودخانه‌های کشور، تغییر کاربری اراضی و کاهش تراکم پوشش گیاهی، فرسایش شدید خاک، کشاورزی در اراضی شیب‌دار، فعالیت‌های عمرانی غیر کارشناسی و ساخت‌و‌سازها در مسیل‌ها، عاملی مهم برای وقوع سیلاب‌های متعدد در شمال ایران بوده است.


در کنار تخریب محیط‌زیست، نبود برنامه و سندی جامع برای پیشگیری، مدیریت و کاهش خسارات این پدیده طبیعی، دست‌به‌دست هم داده تا سیلاب‌ها سالانه خسارت جدی انسانی، اقتصادی و زیست محیطی در شمال ایران به بار بیاورند.


امیدوارم با اصلاح رفتار زیست‌محیطی و اصلاح برنامه جامع مدیریت بحران در آینده شاهد تبدیل پدیده‌های طبیعی به بلایای انسانی نباشیم.


سید محمد صادق خرازی
دوم فروردین یکهزار و سیصد و نود و هشت

 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان سید محمد صادق خرازی گلستان سیل مازندران