واکنش معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان به تحریم وزیر امور خارجه:

آمریکا نگران قدرت کلام و توان دیپلماتیک ظریف است/ترکیب ظریف – سلیمانی، "سرداران دیپلماسی و مقاومت"، ترکیبی قدرتمند و راهبردی برای پیشبرد اهداف صلح‌طلبانه، حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه ایران است

۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۱ کد : ۲۵۴ اخبار مهم
معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه تحریم وزیر امور خارجه نشانه استیصال، درماندگی و شکست سیاسی آمریکا است، تاکید کرد: آمریکا نگران قدرت کلام و توان دیپلماتیک ظریف است.
آمریکا نگران قدرت کلام و توان دیپلماتیک ظریف است/ترکیب ظریف – سلیمانی، "سرداران دیپلماسی و مقاومت"، ترکیبی  قدرتمند و راهبردی برای پیشبرد اهداف صلح‌طلبانه، حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه ایران است

ندای ایرانیان: محمد حسین شیخ محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اقدام خزانه داری آمریکا در قرار دادن نام محمد جواد ظریف در لیست تحریمی خود، گفت: اقدامات بدون منطق سیاسی و دیپلماتیک رئیس‌جمهوری مستأصل آمریکا خطری مهم برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.  
وی افزود: ایالات‌متحده در وضع تحریم‌های جدید به مرحله سردرگمی و جنون رسیده است. اندک حامیان مذاکره و گفت‌وگو با امریکا در ایران بعد خروج از برجام و وضع تحریم‌های جدید در دیدگاه خود تجدیدنظر خواهند کرد.
معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان تحریم وزیر امور خارجه را به معنی ممانعت از گفت‌وگو، بستن درب‌های دیپلماسی و اعلام شکست مقابل مواضع قاطعانه دستگاه دیپلماسی و قدرت نظامی امنیتی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این تحریم خلاف عرف دیپلماتیک است و هیچ اصول و مبنایی ندارد. آمریکا هم قطعاً می‌داند نمی‌تواند با تحریم مانع از تحرکات دیپلماتیک وزیر امور خارجه ایران شود، با این حال صرفاً در پی اجرای یک نمایش سیاسی است.
شیخ محمدی در ادامه تأکید کرد: آمریکا نگران قدرت کلام و توان دیپلماتیک ظریف است. کارنامه دونالد ترامپ و مایک پمپئو در حوزه سیاست خارجی در بدترین شرایط قرار دارد. ترامپ تلاش زیادی داشت در ایران، کره شمالی، ونزوئلا، چین و... به دستاورد ملموسی دست پیدا کند که در عمل شکست خورد و جز چند حرکت نمایشی؛ خروجی دیگری برای امریکا نداشت.  
وی خاطرنشان کرد: تحرک دستگاه دیپلماسی دولت در ماه‌های اخیر و همراه کردن هند، چین، روسیه و ترکیه و شکست امریکا در پروژه اجماع سازی جهانی علیه ایران باعث خشم و عصبانیت کاخ سفید و عقب‌نشینی دیپلماتیک آمریکا شده است، به همین دلیل روی به تحریم وزیر امور خارجه ایران می‌آورند.  
این فعال اصلاح طلب در ادامه اظهار کرد: دکتر ظریف دیپلماتی متخصص و متعهد در استاندارد جهانی است که مورد احترام شخصیت های مهم و معتبر سیاسی جهان قرار دارد. شما ببینید دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی با چه تعابیری از ظریف یاد می‌کنند؟ مذاکره‌کننده‌ای سرسخت، حرفه‌ای، میهن‌پرست و مورد احترام. تعابیری که از تخصص، کارایی و تسلط ظریف بر مفاهیم و موضوعات پیچیده حقوق بین الملل و روابط بین الملل نشأت می‌گیرد.  
شیخ محمدی یادآور شد: در داخل ایران نیز ظریف مورد احترام مردم و مسئولان ارشد نظام قرار دارد. فرزند انقلاب، امین، غیور، شجاع و متدین، خستگی‌ناپذیر، باوجدان و صاحب احساس مسئولیت بخشی از تعابیری است که رهبر معظم انقلاب درباره دکتر ظریف در این سال‌ها بکار برده اند که نشان دهنده حمایت ایشان از مواضع اصولی و منطقی دکتر ظریف در عرصه سیاست خارجی است. تحریم دیپلماتی با این ویژگی ها نشانه استیصال، درماندگی و شکست سیاسی آمریکاست.
وی تاکید کرد: ترکیب ظریف – سلیمانی، "سرداران دیپلماسی و مقاومت"، ترکیبی بسیار قدرتمند و راهبردی برای پیشبرد اهداف صلح‌طلبانه، حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه ایران است که خشم ترامپ و دشمنان ایران را به همراه داشته است و باعث شده است دست به رفتارهای غیرعقلانی بزنند.

کلید واژه ها: محمد حسین شیخ محمدی معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان ندای ایرانیان جواد ظریف تحریم امریکا حزب ندای ایرانیان تحریم ظریف