جهانیان در گفت و گو با پایگاه خبری حزب ندای ایرانیان:

به دغدغه احزاب توجه می شد؛ شرایط کنونی پیش نمی آمد

۳۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۸ کد : ۴۸۹ اخبار مهم مقالات و یادداشت ها
جهانیان عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان گفت: مواضع دبیرکل وسخنگوی حزب ندا در هفته های اخیر نشان از این مهم دارد که مواضع عقلانی و بسیارخوبی در حزب اتخاذ شده و همین طور در بسیاری از موارد راهکار ارائه شد به گونه ای که بسیاری از مسئولان حرف ما را زدند. ای کاش از همان ابتداحرف ندای ایرانیان مورد توجه قرار می گرفت و این همه خسارت به بار نمی آمد.
به دغدغه احزاب توجه می شد؛ شرایط کنونی پیش نمی آمد

ندای ایرانیان: فرهاد جهانیان تحلیلگر مسائل سیاسی وعضوشورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه نقش اصلی احزاب بنا به تعریفی که دارند نمایندگی از تفکرمردم است به پایگاه خبری حزب ندای ایرانیان گفت: احزاب در اصل باید مسیری برای گفت و گو بین حکومت و مردم باشد. قطعاً احزاب مهم‌ترین نقش را در رساندن اعتراضات جامعه به حکومت و دولت دارند. احزاب در ایران اگرچه جدی گرفته نشدند اما همواره این کار را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که طی سالهای گذشته آنقدر احزاب را در انزوا قرار دادند که اکنون نه حکومت آمادگی گفت وگو با احزاب را دارد و نه معترضان احزاب را نمانیده خود می‌دانند. زیرا معترضان در گذشته آن طور که باید از طریق احزاب نتوانستند حرف خود را بزنند. بسیاری از احزاب در مجموعه انتخابات‌های اخیر پای کار آمدند و در تلاش بودند تا مطالبات مردم را در قالب شعارهای کاندیدا به مرحله ظهور برسانند. اما با این همه مردم به وسیله انتخابات و دفاع از احزاب و رویکردشان بازهم به نتیجه نرسیدند.

وی افزود: مواضع دبیرکل وسخنگوی حزب ندا در هفته‌های اخیر نشان از این مهم دارد که مواضع عقلانی و بسیارخوبی در حزب اتخاذ شده و همین طور در بسیاری از موارد راهکار ارائه شد به گونه‌ای که بسیاری از مسئولان حرف ما را زدند. ای کاش از همان ابتداحرف ندای ایرانیان مورد توجه قرار می‌گرفت و این همه خسارت به بار نمی‌آمد.

 

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه مسئولان در صورتی می‌توانند وارد گفت وگو با مردم شوند که قبل از هر چیز احزاب را به رسمیت بشناسند، گفت: حزب ندای ایرانیان اتفاقاً چون یک حزب جوان است و چند سال از عمر او می‌گذرد موفق به جذب نیروهای زیادی در سراسرکشورشده است، می‌تواند این ظرفیت را هم به لحاظ گرایش‌های سیاسی و همچنین به عنوان نماینده نسل جوان جامعه داشته باشد.


 

جهانیان در پایان گفت: حزب به عنوان تفکرو چکیده‌ای از افکار جامعه در صورتی که جایگاه شأن مورد توجه قرار بگیرد به طور قطع می‌توانند حلقه وصل باشند. در جمهوریت باید فاصله میان حکومت و جامعه خیلی کم باشد در واقع شرایط باید به گونه‌ای پیش می‌رفت که این نیاز پیش نیایید که کانالی میان حکومت و جامعه برقرار باشد. حکومت و جامعه باید به قدری به هم نزدیک باشند که حرفشان را به راحتی به یکدیگر بزنند و امروز فاصله میان آنها ایجاد نمی‌شد.

کلید واژه ها: ندای ایرانیان فرهاد جهانیان گفت و گو احزاب و حکومت