اشکان خسروی فر در گفت و گو با ندای ایرانیان:

فروپاشی اجتماعی خطرناک است

۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۱ کد : ۴۹۵ اخبار مهم مقالات و یادداشت ها
خسروی فر گفت: فاصله گرفتن مردم ازمسئولین به این علت است که هیچ وقت دولتمردان همانند جامعه مشکلات را درک نکرده‌اند. در شرایط فعلی نیز مسئولین خواست‌ها و مطالبات جامعه را دیر می فهمد و این دیر فهمیدن منجر به بروز چالش‌ها می‌شود.
فروپاشی اجتماعی خطرناک است

 

 

ندای ایرانیان: اشکان خسروی فر تحلیلگر مسائل سیاسی وعضو شورای مرکزی ندای ایرانیان درباره اینکه چرا روحیه کار جمعی و شادی از جامعه ایران رخت بر بسته است، به پایگاه خبری ندای ایرانیان گفت: دولت همواره درکش از مطالبات و خواست‌های جامعه کم بود. فوتبال نمونه بارز این وضعیت است. روزگاری برخی مردم علاقه مند به فوتبال را از دیدن آن منع می‌کردند و فوتبالیست‌ها همواره به عنوان افراد بی اخلاق به جامعه معرفی می‌شدند اما اکنون دولت به فراست افتاده که از جامعه بخواهد فوتبال ببینند تاجایی که در مسابقات جام جهانی به ورود زنان به ورزشگاه رضایت داد. این مسائل باعث شده بخشی از جامعه آنگونه که باید به مسائل نگاه نکنند وبگونه ای رفتار کنند که موجب تعجب است.

وی ادامه داد: فاصله گرفتن مردم ازمسئولین به این علت است که هیچ وقت دولتمردان همانند جامعه مشکلات را درک نکرده‌اند. در شرایط فعلی نیز مسئولین خواست‌ها و مطالبات جامعه را دیر می فهمد و این دیر فهمیدن منجر به بروز چالش‌ها می‌شود. برای نمونه برخی اصناف مشکلاتی را مطرح می‌کنند دولت می‌تواند با آنها وارد گفت و گو شود نه اینکه عملاً نوع نگاه آنها را به مسائل اشتباه بداند.

این عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان با بیان اینکه نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان وقتی دولت‌ها از مطالبات مردم فاصله داشته باشد و گوش شنوا برای شنیدن مطالبات قانونی نداشته باشد باید درانتظار وضعیت دیگری بود گفت: چنانچه دولت نخواهد از مردم برای اتفاقات اخیر دلجویی به عمل بیاورد و مانند صدا و سیما همه چیز را گل و بلبل نشان دهند دیگر نمی‌توان از مردم انتظار همراهی و همدلی داشت. نسل جدید نسلی آگاه است. اتفاقاً به راحتی می‌توان با این نسل به گفت و گو پرداخت و خواسته‌های منطقی و قانونی آنها را پذیرفت. در این صورت شاهد خواهیم بود همین نسل به سمت ابر احساسات نسبت مثبت به رویدادهای ملی و ورزشی حرکت خواهد کرد.

خسروی فر در پایان گفت: جامعه ایران به یک دو قطبی رسیده است؛ بعید به نظر می‌رسد که این دو قطبی به این سادگی از بین برود. اصطلاحاتی مانند خانم‌های باحجاب و بی حجاب، خودی و ناخودی و نظیر آن منجر به ایجاد تحولات می‌شود و فروپاشی اجتماعی هم از انقلاب خطرناک‌تر است. این فروپاشی اجتماعی گریبان همه ما و حتی دولت هم می‌گیرد. از این منظر باید به سمت و سویی حرکت کرد که چنین وضعیتی در جامعه ایجاد نشود.

کلید واژه ها: اشکان خسروی فر ندای ایرانیان فروپاشی اجتماعی جامعه دولت مسائل مطالبات ایرانیان