در جلسه مجازی شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان مطرح شد:

کمیته‌ای پیگیر بررسی جان باختن شهروندان افغانستانی در نزدیکی مرز ایران شود / بررسی و تحلیل بازار سرمایه و سیاست‌های بورسی

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۲ کد : ۳۲۶ اخبار مهم
اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان ضمن ابراز تأسف از حادثه پیش‌آمده در مرز مشترک ایران و افغانستان و جان باختن تعدادی از اتباع افغانستان خواستار تشکیل کمیته‌ای برای بررسی ابعاد حادثه رخ‌داده در مرز ایران و افغانستان شدند.
کمیته‌ای پیگیر بررسی جان باختن شهروندان افغانستانی در نزدیکی مرز ایران شود / بررسی و تحلیل بازار سرمایه و سیاست‌های بورسی

جلسه مجازی شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان با دستور «بررسی و تحلیل بازار سرمایه و سیاست‌های بورسی» با حضور دبیر کل حزب، رئیس شورای مرکزی، اعضای شورای سیاست‌گذاری و با حضور سید محمد صادق الحسینی، از اساتید و کارشناسان اقتصادی برگزار شد.


در ابتدای این جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری ضمن تجلیل از رشادت‌های دریادلان سرافراز نیروی دریایی ارتش، حادثه تلخ و دلخراش «شناور کنارک» را که به شهادت و مجروحیت جمعی از رزمندگان و کارکنان خدوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی انجامید، تسلیت گفتند و خواستار بررسی ابعاد این حادثه و تلاش به منظور جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری شدند.


در ادامه این جلسه سید محمد صادق الحسینی ، اقتصاددان، تحلیل‌های خود را در خصوص «بررسی و تحلیل بازار سرمایه و سیاست‌های بورسی» مطرح و به ارائه دیدگاه‌های خود پرداخت. این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: دولت در راستای کنترل بازار سهام، میزان شناوری سهام شرکت‌های وابسته به خود را افزایش دهد تا ظرفیت خرید بازار سهام افزایش یابد. وی واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در قالب صندوق‌های قابل معامله (ETF) را خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و تأکید کرد در اصل ۴۴ قانون اساسی صریحاً ذکر شده است که باید مالکیت و مدیریت هر دو واگذار شود، ولی اکنون دولت علی‌رغم واگذاری سهام، مدیریت را در دست خود نگه می‌دارد که علاوه بر ایجاد هزینه‌های جدید، احتمال وقوع فساد را افزایش خواهد داد.


در پایان جلسه، اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان ضمن ابراز تأسف از حادثه پیش‌آمده در مرز مشترک ایران و افغانستان و جان باختن تعدادی از اتباع افغانستان خواستار تشکیل کمیته‌ای برای بررسی ابعاد حادثه رخ‌داده در مرز ایران و افغانستان شدند.

 

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان شورای سیاستگذاری بورس بازار سرمایه اقتصاد