سعید نورمحمدی عضو شورای مرکزی حزب بیان کرد:

قانون منع بکارگیری بازنشستگان شکست خورد!/جوانان ناامید و پیر سالاری ادامه یافت

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰ کد : ۳۳۰ اخبار مهم مقالات و یادداشت ها
قانون منع بکارگیری بازنشستگان تصویب شد تا امیدی باشد برای ایجاد فضای بیشتر کار و پیشرفت برای جوانان و باز شدن بستر اجرای طرح هایی با فکرهای نوین در کنار تجربه بازنشستگان در مسیر پیشرفت کشور و آرامش اجتماعی جامعه ولی هیچ کدام از این اهداف بعد از تصویب این قانون اجرایی نشد.
قانون منع بکارگیری بازنشستگان شکست خورد!/جوانان ناامید و پیر سالاری ادامه یافت

سعید نورمحمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که چرا طرح منع بکارگیری بازنشستگان آنطور که اوایل تصویب این طرح گفته می شد موفق نبود گفت: حقیقت این است که زمانی که همراه با چند تن از نمایندگان جوان مجلس طرح منع بکارگیری بازنشستگان را پیگیری کردیم بسیاری از بزرگترها و مدیران اصلاح طلب برایمان پیغام می فرستادند که طرح شما علیرغم ظاهر جذاب و خوبی که دارد اما هیچ دستاوردی نخواهد داشت. آنها معتقد بودند که این طرح بیشتر برای زدن مدیران اصلاح طلب تنظیم شده است و پوست خربزه ای است که زیر پای جوانان انداخته شده است. از جمله اقای موسوی لاری و آقای انصاری از منتقدین اصلی ما در پیگیری طرح بودند و توصیه شان این بود که «این طرح را پیگیری نکنید».

او ادامه داد: ما با باوری که به جوانگرایی و حضور جوانان در عرصه مدیریتی کشور داشتیم با کمک نمایندگان جوان مجلس این طرح را پیگیری کردیم و تمام سعی ما این بود که در صحن علنی مجلس رای بیاورد.

نورمحمدی تاکید کرد: تصور ما این بود که طرح منع به کار گیری بازنشستگان مدنی ترین شکل اعتراض به عملکرد دولت و بزرگان اصلاح طلب است. اما با وجود آنکه همین طرح باعث بازنشسته شدن افشانی شهردار اصلاح طلب شد اما متاسفانه بسیاری از مدیران از خلاء های قانونی و فراقانونی استفاده کردند و این قانون را دور زدند و پشت میز صندلی هایشان مانند.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: اگر چه دغدغه های ما هنوز پابرجاست اما این قانون نتوانست موفق عمل کند. فقط باعث شد تا یکسری مدیر بازنشسته برای روی کار ماندشان تنها سازمان اداری خود را عوض کنند و از این وزارتخانه به آن وزارتخانه جابجا شوند. بنابراین قانون منع بکارگیری بازنشتگان هیچ دستاوردی را بدنبال نداشت. شاید اگر می دانستیم عاقبت این طرح این خواهد شد با آن شور و جدیت طرح را پیگیری نمی کردیم و توصیه های دوستان بزرگتر را جدی تر می گرفتیم.

نورمحمدی در پاسخ به این سوال که ناموفق بودن این طرح چه تاثیری بر روی امید جوانان گذاشت خاطرنشان کرد: آن زمان که جوانان این طرح را دنبال می کردیم دغدغه های اصلاح طلبانه دیگری داشتند. مسئله مهم قانون تغییر یک روند اشتباه مدیریتی بود که به کشور آسیب می زد اما فکر نمی کنم دیگر در این زمان دغدغه جوانان دیگر قانون منع بکارگیری بازنشستگان باشد. امروز انچه دغدغه بسیاری از جوانان اصلاح طلب شده این است که با دولت بعدی شاهد بازگشت محدودیت های پیشین خواهند بود. به همین دلیل مساله ناامیدی جوانان به دلیل اجرایی نشدن طرح اصلاً مطرح نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد چگونگی پیگیری این طرح گفت: با روی کار امدن مجلس جدید عملاً برای جوانان اصلاح طلب امکان پیگیری این طرح وجود ندارد. جوانان اصولگرا باید قدم بعدی این طرح را بردارند که با شناختی که از آنها دارم جرات و استقلال چنین کاری را در برابر بزرگترهای جریان شان ندارند و این کار از انها بر نمی آید.

کلید واژه ها: حزب ندای ایرانیان سعید نورمحمدی منع بکارگیری بازنشستگان بازنشستگان قانون جوان جوانان جوانگرایی اصلاحات